تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
208 بازدید
کد خبر : 13458

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با امام جمعه تالش:

آماده‌سازی استقرار MRI در بیمارستان تالش

آماده‌سازی استقرار MRI در بیمارستان تالش
بخش نخست هزینه‌های خرید دستگاه MRI به میزان ۶ و نیم میلیارد تومان پرداخت شده و آماده‌سازی محل استقرار این دستگاه سرمایه‌ای نیز در حال انجام است.

به گزارش آژیم، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در جریان حضور در شهرستان تالش با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نورزاد – امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با امام جمعه تالش با اشاره به جایگاه رفیع پایگاه نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه، حج فقرا و جایگاه ارزشمند اجتماعی در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمام هدف ما ارتقای نظام سلامت استان به ویژه مناطق محروم است، افزود: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقویت بهداشت و درمان شهرستان تالش به عنوان قطب درمانی غرب گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بعد مسافت تالش با مرکز استان، گفت: باید تمام تجهیزات و امکاناتی که در مرکز استان وجود دارد در تالش نیز مستقر شود.

دکتر آشوبی یکی از مهمترین نیازهای مردم تالش را MRI برشمرد و گفت: بخش نخست هزینه‌های خرید دستگاه MRI به میزان ۶ و نیم میلیارد تومان پرداخت شده و آماده‌سازی محل استقرار این دستگاه سرمایه‌ای نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان تنها یک دستگاه آنژیوگرافی عروق محیطی در بخش دولتی وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تلاش برای خرید و تجهیز بیمارستان شهید نورانی به دستگاه پیشرفته آنژیوگرافی عروق محیطی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعارض منافع مرز مشخص ما در خدمت به مردم در نظام سلامت است، تصریح کرد: بنده خدمت به مردم را با رویکرد تقابل با تعارض منافع از خود شروع کرده و به فول تایم جغرافیایی تبدیل وضعیت شده‌ام.

دکتر آشوبی افزود: تمام کسانی که در نظام سلامت به مردم خدمت می‌کنند باید تمام وقت در خدمت مردم باشند.

وی با اشاره به حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در شهرستان تالش، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از امکانات و تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی در تالش وجود دارد و در آینده نیز تقویت خواهد شد تا بیماری از این منطقه به مرکز استان اعزام نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پزشکان فوق تخصص امروزه به جای حضور در مرکز استان در شهرستان‌ها و قطبین درمانی از جمله شهرستان تالش حضور پیدا میکنند.

دکتر آشوبی ازعدم استقبال پزشکان جهت تحصیل در برخی از رشته‌ها خبر داد و افزود: استقبال از برخی رشته‌ها از جمله زنان، قلب، عروق و دیگر رشته‌ها بسیار کم است و پزشکان ادامه تحصیل در رشته‌های سهل‌الخدمت را ترجیح می‌دهند و این مسئله چالشی برای نظام سلامت در دوره کنونی بوده و در آینده نیز شدیرتر و جدی‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی نورزاد- امام جمعه شهرستان تالش نیز در این نشست با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش، اظهار کرد: تلاش‌های خوبی جهت توسعه نظام سلامت شهرستان تالش طی سال‌های اخیر انجام شده و انتظار است این تلاش‌ها در جهت خدمت بیشتر، متمرکز شود.

وی افزود: زیرساخت‌های خوبی از جمله بیمارستان جدید احداث در تالش ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری شده و همچنان نیز سیر توسعه زیرساخت‌های سلامت در شهرستان ادامه دارد که بسیار لازم است.

امام جمعه تالش با اشاره به ارتباط نزدیک مردم با نهاد نماز جمعه و درک صحیحی از نظام سلامت شهرستان، گفت: مردم، نهاد نماز جمعه را پایگاه خود می‌دانند و بعضاً به خلأهایی اشاره می‌کنند که انتظار هست در ادامه با عزمی که در مسئولان وجود دارد، حل و رفع شود.

حجت‌الاسلام نورزاد با اشاره به تکیه زدن پزشکان جوان بر کرسی مسئولیت‌های بهداشت و درمان تالش، گفت: مسئولان بهداشت و درمان شهرستان تالش، از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ما هستند و وظیفه ما مسئولان حفظ جایگاه و تقویت مدیران است و علاوه بر آن باید حیات اجتماعی این سرمایه‌ها را نیز حفظ و مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از پذیرفتن مسئولیت در جمهوری اسلامی و انقلاب، کسب انتفاع مالی نیست، تصریح کرد: این لذت خدمت به مردم و کسب رضایت الهی است که باید مدیران و مسئولان را در پذیرفتن مسئولیت‌ها مشتاق کند چرا که دنیا فانی و فرصت خدمت به مردم درمسئولیت‌ها کوتاه است.

امام جمعه تالش با اذعان به اینکه نهاد نمازجمعه در کنار مسئولان و خادمان مردم در نظام سلامت است، گفت: گفتمان ما در حاکمیت اسلامی باید مبتنی بر اخلاق، حفظ حرمت ها، عزت انسان و سرمایه‌های اجتماعی ما باشد.

حجت‌الاسلام نورزاد با اشاره به محرومیت‌های گیلان به ویژه در بخش سلامت، خاطرنشان کرد: گیلان در معنای واقعی کلمه محروم است و باید با روحیه مطالبه‌گری‌ای که هم‌اکنون در برخی از مسئولان از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد، فقر پنهان زیر چتر سبز استان زدوده شود.

وی بر ضرورت مطالبه‌گری تاکید کرد و گفت: علیرغم پیشرفت‌ها، ضعف‌هایی در بسیاری از بخش‌ها از جمله بهداشت و درمان وجود دارد که باید با پیگیری و ممارست فعالانه رفع شود.

امام جمعه تالش همچنین خواستار تسریع در احداث قطب جراحی قلب غرب گیلان در تالش، توسعه بخش شیمی درمانی، تشدید نظارت بر عملکرد پزشکان، تجهیز بیمارستان به امکانات تصویربرداری پیشرفته از جمله MRI و همچنین تجهیز اورژانس به ناوگان خودرویی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.