تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
161 بازدید
کد خبر : 13740

وزیر حمل‌ونقل روسیه وعده داد:

کریدور شمال ـ جنوب جایگزین کانال سوئز می‌شود

کریدور شمال ـ جنوب جایگزین کانال سوئز می‌شود
انتظار می‌رود تجارت از طریق کریدور شمال – جنوب به شرکت‌ها اجازه دهد تا حدود ۵۰ درصد هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهند و تا ۲۰ روز در زمان سفر در مقایسه با مسیر کانال سوئز صرفه جویی کنند

به گزارش آژیم به نقل از راشاتودی، ویتالی ساولیف، وزیر حمل‌ونقل روسیه روز پنجشنبه در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ (SPIEF) وعده داد که حجم کالاهای ارسالی از طریق کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب (INSTC) که به‌عنوان جایگزینی برای کانال سوئز شناخته می‌شود، طی ۷ سال آینده تقریباً سه برابر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کریدور شمال – جنوب یک شبکه حمل‌ونقل آبی‌خاکی به‌طول ۷۲۰۰ کیلومتر است که مسیرهای کشتی، ریلی و جاده‌ای را برای جابه‌جایی محموله بین روسیه، ایران، آذربایجان، هند و آسیای مرکزی به هم متصل می‌کند.

ساخت این پروژه در اوایل دهه ۲۰۰۰ آغاز شد، اما تلاش‌ها برای توسعه آن پس از تحریم‌های غرب که مسکو را مجبور کرد جریان‌های تجاری خود را از اروپا به آسیا، آفریقا و خاورمیانه تغییر دهد، تشدید شد.

ساولیف توضیح داد که مجموع جریان محموله در امتداد این کوریدور در سال ۲۰۲۲.۱۴. ۵ میلیون تن بود و پیش‌بینی برای سال جاری میلادی ۱۷.۶ میلیون تن است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ این حجم به ۴۱ میلیون تن برسد.

در زمان حاضر، تنها برخی از بخش‌های این مسیر عملیاتی است و روسیه و ایران در ماه گذشته توافق کردند که یک خط ریلی برای الحاق به آن بسازند. مسکو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه این پروژه سرمایه‌گذاری کند.

روسیه بارها اعلام کرده است که این مسیر می‌تواند جایگزینی برای کانال سوئز شود، آبراهی ۱۹۳کیلومتری که دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند.

هر روز حدود ۱۲ درصد از تجارت جهانی از طریق این کانال که مسیر محبوب بین اروپا و آسیاست، صورت می‌گیرد.

در مارس ۲۰۲۱، کانال سوئز به‌مدت شش روز توسط یک کشتی کانتینری که به گل نشسته بود

مسدود شد، این انسداد روزانه ۹ میلیارد دلار به تجارت جهانی ضرر زد.

انتظار می‌رود تجارت از طریق کریدور شمال – جنوب به شرکت‌ها اجازه دهد تا حدود ۵۰ درصد هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهند و تا ۲۰ روز در زمان سفر در مقایسه با مسیر کانال سوئز صرفه جویی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.