تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
523 بازدید
کد خبر : 176

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛

رشد ۴۳ درصدی شرکت کنندگان جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان

رشد ۴۳ درصدی شرکت کنندگان جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رشد ۴۳ درصدی شرکت کنندگان دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان، گفت: رسیدن گیلان به جایگاه واقعی خود در اطلس فرهنگی رویکرد اصلی است.

رضا ثقتی پیش از ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان با بیان اینکه کار هنرمندان نشان دهنده سبقه تاریخی و فرهنگی استان است اظهار کرد: صنایع دستی و کالاهای فرهنگی بهترین بستر برای معرفی ریشه تاریخی استان و فرهنگ غنی منطقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان برجسته تجسمی کشور گیلانی هستند، افزود: تمام رویکرد ما این است که گیلان جایگاه واقعی خود را در اطلس فرهنگی کشور پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه گیلان می‌تواند از اضلاع و عناصر تأثیرگذار اطلس فرهنگی کشور باشد، بیان کرد: تلاش داریم که رویدادهای فرهنگی مهم کشور در گیلان برگزار شود.

ثقتی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر از فردا در گیلان آغاز می‌شود، گفت: برای اولین بار دو نقطه در گیلان میزبان جشنواره فجر است و فرصت جشنواره‌های ملی برای انعکاس سبقه و پتانسیل فرهنگی استان گیلان بسیار مؤثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقاط ضعف در حوزه صنایع دستی، گفت: صنایع دستی آنطور که باید تجاری سازی نشده و صاحبان اثر نگرانی دائمی بابت فروش محصولات خود دارند.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مختلف از جمله پارک علم و فناوری برای تجاری سازی محصولات صنایع دستی، عنوان کرد: یکی از تهدیدهای حوزه صنایع دستی این است که آیا اساتید این رشته هنرجو برای تداوم تولید محصولات با کیفیت این حوزه تربیت می‌کنند یا خیر.

ثقتی با تاکید بر اینکه کیفی سازی محصولات صنایع دستی باید به گونه‌ای باشد که خریدار رغبت خرید داشته باشد، افزود: اگر بسته بندی مناسب پیوست محصولات صنایع دستی نباشد در تجاری سازی مشکل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سهم انعکاس رویدادهای صنایع دستی گیلان در فضای مجازی و رسانه‌ای بسیار کم است، ادامه داد: در شرایط فعلی که امکان خرید در فضای مجازی مهیا است نیازی به برپایی مکان دائمی نداریم و اگر این حوزه تقویت شود در تعرفه و انعکاس فعالیت‌ها و تجاری سازی محصولات مؤثر است.

ثقتی با اشاره به رشد ۴۳ درصدی شرکت کنندگان در دومین جشنواره کالا و محصولات استان گیلان، بیان کرد: اعتماد هنرمندان به این جشنواره رو به افزایش است و امیدواریم جشنواره‌های آتی با قدرت بیشتری برگزار شود.

 

منبع: حبرگزاری مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.