تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
415 بازدید
کد خبر : 2364

تکریم از قضات و کارکنان دادگستری استان در دومین روز از هفته قوه قضائیه

تکریم از قضات و کارکنان دادگستری استان در دومین روز از هفته قوه قضائیه
نشست گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تکریم از قضات و کارکنان دادگستری استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و قضات و کارکنان دستگاه قضایی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان،  نشست گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تکریم از قضات و کارکنان دادگستری استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و قضات و کارکنان دستگاه قضایی صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره  معمار دستگاه قضایی شهید دکتر بهشتی و یاران شهیدشان تصریح کرد: وظیفه امروز ما آشنایی هرچه بیشتر با اندیشه ها و تفکرات بزرگانی چون شهید بهشتی است که جان خود را در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب نثار دوست نمودند.

وی با اشاره به کلام شهید بهشتی مبنی بر درک صحیح و درست از واقعیت های اجتماعی اظهار داشت: کسی که درک صحیحی از واقعیت های اجتماعی و تفکر اجتماعی ندارد قرآن و اسلام را به درستی نیافته است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: چنانچه واقعیت های اجتماعی به درستی درک نشود نمی توان فهم صحیحی از قضا و قضاوت پیدا نمود و همچنین نمی توان شیوه های مناسبی برای رسیدن به عدالت در نظر گرفت.

وی با معرفی کتب تفسیری شهید بهشتی که به تازگی از آن رونمایی شده است به بیان  تفاوت تفسیر و برداشت از برخی آیات قرآن در این مجموعه پرداخت و تصریح کرد: دکتر بهشتی به دلیل بهره مندی از تفکر والای اجتماعی در تفسیر آیات به نکات بدیع و ارزشمندی اشاره می کند که قابل تامل و تدبر است.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر رعایت حرمت و کرامت انسان ها و تاکید بر احقاق حقوق مردم  تصریح کرد: مسئولان قضایی تمام توان خود را در رفع دغدغه ها و کمبود های کارکنان خدوم دستگاه قضایی به کار می برند تا در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت پروردگار سربلند و سرافراز باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از 65 نفر از کارکنان اداری، 22 نفر از کارکنان قضایی و 6 نفر از اعضای شورای حل اختلاف با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.