تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
284 بازدید
کد خبر : 10090

استاندار گیلان در آئین بهره برداری از یک کارخانه تولیدی در رضوانشهر؛

به دستور رئیس جمهور اراضی ملی باید به مردم واگذار شود

به دستور رئیس جمهور اراضی ملی باید به مردم واگذار شود
اراضی ملی در ماسال، رضوانشهر، تالش ، شفت و فومن موضوع تبصره 4 ماده 31 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع با دستور رئیس جمهور محترم باید به مردم واگذار شود.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح یک کارخانه تولیدی از پروژه‌های دهه فجر شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه برنامه راهبردی دولت سیزدهم افزایش اشتغال، تولید و توجه به نهضت ملی مسکن است ،اظهار کرد: درگذشته اگر می خواستیم کالایی را با اتکا با دانش و مهندسی داخلی تولید کنیم، کشورهای استعمارگر این اجازه را به ما نمی دادند در فناوری هسته ای، نانو تکنولوژی ، هوا فضا و علوم پزشکی ورود کنیم و تنها اجازه مونتاژ و بسته بندی داشتیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اراضی ملی در ماسال، رضوانشهر، تالش ، شفت و فومن موضوع تبصره 4 ماده 31 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع با دستور رئیس جمهور محترم باید به مردم واگذار شود،افزود:برخی مشکلات پیش آمده در سد شفارود رفع شده و با تغییر پیمانکار پروژه بزودی کار با قدرت در این سد شروع می شود.

وی با شمردن با اعلام اینکه در یک سال گذشته یک هزار میلیارد تومان فقط در ایجاد زیر ساخت های برق در استان هزینه شد و در حوزه بهداشت با صرف میلیونها تومان هزینه به خودکفایی در تولید واکسن کرونا دست یافتیم،گفت: در مورد راه آهن رشت به آستارا نیز این امر بزودی در  2 بخش مسافری و ترانزیت کالا به نتایج مطلوبی خواهد رسید و گیلان در بخش اقتصاد دروازه تجارت بین المللی خواهد بود و کالاها به قفقاز،آسیای میانه و اوراسیا صادر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان از فعال شدن حدود 149 واحد صنعتی و معدنی و 100 واحد گردشگری و کشاورزی در گیلان خبر داده و گفت: بدنبال آن هستیم واحدهایی که تا 40 درصد فعال هستند با پرداخت تسهیلات توان این واحدها را به 80 درصد افزایش دهیم.

عصر امروز با حضور استاندار گیلان مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دهستان خوشابر شهرستان رضوانشهر با اعتباری بالغ بر حدود ۴ میلیارد تومان و در و در دوطبقه به متراژ ۴۷۵ مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برای احداث مرکز جامع خدمات سلامت خوشابر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ساخت و ۳۵۰ میلیون تومان نیز در تجهیز، اعتبار صرف شده است.

مرکز جامع خدمات سلامت خوشابر دو مرکز بهداشت گالش‌خیل و شانکاور‌ را تحت پوشش دارد و شامل پزشک خانواده، ماما، تزریقات و بهداشت خانواده است.

زمین این مرکز خدمات جامع سلامت که امروز به بهره‌برداری مردم رسید توسط الله‌قلی‌ تیموری نژاد دشتمیانی، از خیرین بنام رضوانشهری در سال ۱۳۵۸ اهدا شده است.

همچنین سه واحد آموزشی شهرستان رضوانشهر عصر امروز با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان افتتاح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.