تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
153 بازدید
کد خبر : 10184

مواضع اروپا در مقابل ایران باید شفاف شود

مواضع اروپا در مقابل ایران باید شفاف شود
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد پیروی اروپایی ها از سیاست دوگانه آمریکایی ها مبنی بر اعمال فشار و تهدید علیه ایران هستیم، گفت:جوزپ بورل بازیگر سیاسی است نه مذاکره کننده سیاسی زیرا اظهارات ضدایرانی مطرح شده اصلا قابل تامل نیست.

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با هشدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تبعات اقدام اروپا علیه سپاه پاسداران، گفت: متاسفانه شاهد پیروی اروپایی ها از سیاست دوگانه آمریکایی ها مبنی بر اعمال فشار و تهدید علیه ایران هستیم که در اظهارات مقاماتی همچون بورل مشاهده می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی ها از هر ابزاری استفاده می کنند تا بتوانند در مذاکرات برجامی امتیازگیری بیشتری کنند، اظهار کرد: بر همین اساس مشاهده می شود که موضوع مربوط به سپاه از سوی برخی کشورهای اروپایی مطرح شد. هر چند این امر محقق نشد زیرا خودشان متوجه شدند تبعات این اقدام جبران نشدنی است.

وی در این راستا، افزود: اقدام و موضع گیری محکم مجلس یازدهم در اعلام وصول طرح اقدام متقابل نیز به اروپایی ها هشدار داد که طی کردن مسیر اشتباه به نفع آنها نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بخش دیگری از اظهارات جوزپ بورل مبنی بر اینکه راه جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای از مسیر مذاکرات برجامی می گذرد، ادامه داد: در این رابطه رهبر معظم انقلاب فتوای شرعی صادر کرده و این موضوع امری حرام است لذا صحبت از تلاش کشورمان برای دستیابی به تسلیحات اتمی و غیره صرفا بهانه جویی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افکار عمومی دنیا به خوبی می داند مسیر هسته ای ایران شفاف است و در گفتگوهای هسته ای نیز حق با کشورمان بوده و غربی ها بدعهدی کرده اند، خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد جوزپ بورل بازیگر سیاسی است نه مذاکره کننده سیاسی زیرا اظهارات ضدایرانی مطرح شده اصلا قابل تامل نیست.

پایان پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.