تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
536 بازدید
کد خبر : 10535

به بهانه دستگیری های اخیر در تالش؛

دست دراز مدیران فاسد از ادارات تالش کوتاه می شود

دست دراز مدیران فاسد از ادارات تالش کوتاه می شود
پیش بینی می شود با ادامه این روند بزودی شاهد خبرهای داغی در زمینه مبارزه با فساد در سیستم اداری شهرستان باشیم

به گزارش آژیم، عزیز عاقبتی خبرنگار و فعال سیاسی در واکنش به دستگیری برخی مدیران در یادداشتی نوشت:

بی شک دستگیری برخی مدیران،دهیاران و شهرداران سابق طی ماههای اخیر را می توان آغاز مرحله جدیدی از مبارزه با فساد در تالش دانست ، اما حقیقت اینست با دستگیری یک یا چند فرد نمی توان ریشه فساد اداری در شهرستان را خشکاند.

قطعا تخلفات در مواردی همچون بازنگری طرح هادی،ماده4 (واگذاری منابع ملی به بنیاد و بنیاد به اشخاص) صدور سند های روستایی و تغییر کاربری و همکاری با پیمکانکاران درزمینه پروژه های عمرانی وغیره به دست یک شخص امکان پذیر نمی باشد و نشان از وجود شبکه های فساد در برخی ادارات شهرستان دارد.

خوشبختانه دستگیری های اخیر نشان داد دستگاههای امنیتی در برخورد با فساد تحت تاثیر بازی های سیاسی قرار نگرفته و همزمان با آنکه برخی مسئولین سیاسی یک فرد رابه عنوان مدیر نمونه انتخاب می کنند،آنان با هوشیاری آنچه در لایه های پنهان ادارات می گذرد را رصد کرده و در زمان مناسب اقدامات لازم را خواهند داشت.

بررسی ها نشان می دهد دستگیری مدیران و افراد متخلف توسط دستگاه های امنیتی و قضایی بازتاب گسترده ای در سطح جامعه داشته است و مردم ضمن قدردانی از اقدمات نیروهای امنیتی خواستار ادامه این روند و برخورد قاطع با فساد در سطوح و بخش های مختلف ادارات و نهادهای شهرستان می باشند.

پیش بینی می شود با ادامه این روند بزودی شاهد خبرهای داغی در زمینه مبارزه با فساد در سیستم اداری شهرستان باشیم،اما این پایان راه نیست و تحقق کامل این این امر نیازمند همراهی مردم و رسانه ها می باشد.

فساد، یک پدیده پیچیده است که اقدامات قانونی، به‌تنهایی نمی‌توانند در ریشه کن کردن آن موثر باشد، اما رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی بخشی در حوزه های مختلف و با شفاف سازی در زمینه عملکرد و رفتارهای مدیران جامعه را نسبت به مقابله با فساد و مفسدین حساس و همراه کند.

اگر رسانه‌ها نقش نظارتی خود را ایفا کنند، احتمال اینکه خطاهای مسئولان افشا و دچار پیگیری قضایی شوند و یا قدرت یا شهرت خود را از دست دهند، افزایش می یابد .

اینکه مردم فساد را بپذیرند و یا با آن کنار بیایند یا آن را کاری غیرموجه و غیرقانونی تلقی کنند و در مقابلش بایستند، بسته به ادراک آنان از مفهوم فساد و هنجار حاکم بر رفتار مدیران و مسوولان است.

این حق مردم است که اطمینان یابند مسئولان دولتیدر بخش‌های مختلف با نظارت دقیق و اعمال صریح قوانین و مقررات، قدرت تخطی از حدود و چارچوب‌های تعیین‌شده را ندارند و درگیر فرآیندهای فسادآور مانند تبانی، رشوه‌خواری، خویشاوندسالاری، اختلاس یا رانت و مشابه آن نمی‌شوند.

این وظیفه رسانه‌هاست که مردم را از حقوق خود آگاه سازند و آنان را به سمت فهم درست مصادیق فساد سوق دهند،اما متاسفانه در جریان اتفاقات اخیر شاهد سکوت عجیب اغلب رسانه های مطرح شهرستان بودیم و تنها پایگاه خبری ژیمون و کانال خبری حویق خبر سر بسته مطالبی را در این زمینه منتشر کردند ،که در جای خود قابل تامل است.

باید بپذیریم برای اصلاح جامعه باید فارغ از قرابت های سیاسی ، قومی ، قبیله ای و رفاقت ها نسبت به تخلفات و تضییع حقوق مردم و بی عدالتی ها حساس باشیم ،زیرا برخورد گزینشی با فساد هرگز موجب رشد و توسعه جامعه نخواهد شد./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.