تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
202 بازدید
کد خبر : 10562

براساس شاخص‌های رسمی؛

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان بالاتر از متوسط کشوری است

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان بالاتر از متوسط کشوری است
به گفته استاندار گیلان بر اساس آمارها نرخ بیکاری در استان ۵.۱ درصد کمتر از میانگین کشور و در همین حال نرخ مشارکت اقتصادی ۳.۴ درصد بیش از متوسط کشور است.

به گزارش آژیم،نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، عبارت است از نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار.

با توجه به تعریف ارائه شده مشخص می‌شود که نرخ مشارکت اقتصادی به متغیرهایی چون جمعیت فعال و جمعیت در سن کار که در دل خود جمعیت غیر فعال را نهفته دارد، وابسته است.

بر این اساس یکی از مقوله هایی که می تواند در مسیر شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی بیش از سایر زمینه‌ها اعتمادسازی و اقناع‌سازی کند، آمارهای مستند مقایسه ای براساس شاخص‌های رسمی است.

به گفته اسدالله عباسی استاندار گیلان بر اساس آمارها در گیلان نرخ بیکاری استان ۵.۱ درصد کمتر از میانگین کشور و در همین حال نرخ مشارکت اقتصادی منطقه ۳.۴ درصد بیش از متوسط کشور است.

طبق همین اطلاعات مستند نرخ بیکاری سه ماه سوم سال جاری در کشور ۸.۲ درصد ولی در گیلان ۷.۶ درصد است.

استاندار گیلان در این رابطه می‌گوید: در شرایطی که تحقق اشتغال استان گیلان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر بود، این تعداد در سال جاری بیش از ۲۹ هزار و ۳۶۱ نفر به ثبت رسید و کمیته ای به منظور صحت‌سنجی این آمارها تأسیس شده و با انتخاب مجریان، صحت‌سنجی میدانی آمارها را در دستور کار قرار داده است.

عباسی ادامه داد: استان گیلان هم اکنون ۵ هزار و ۸۸۱ واحد تولید در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد که یک هزار و ۷۷۹ واحد آن ها دارای اشتغال بیش از ۱۰ نفر هستند و در همین راستا واحدهای به بهره داری رسیده در دولت سیزدهم ۴۳۹ واحد است که ۱۵۹ واحد در صنعت، ۲۰۶ واحد در بخش کشاورزی و ۷۴ واحد در حوزه گردشگری فعال شده اند.

بر این اساس در دولت سیزدهم در مجموع ۱۷۲ واحد با زمینه‌سازی اشتغال مجدد ۸۰۰ نفر در سه بخش فوق احیا و فعال شد و این روند همچنان ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.