تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
176 بازدید
کد خبر : 10568

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

12 هزار مشترک در گیلان از شبکه فیبر نوری بهره‌مند هستند

12 هزار مشترک در گیلان از شبکه فیبر نوری بهره‌مند هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از بهره‌مندی ۱۲ هزار مشترک فیبر نوری در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون سرقت‌ها، ۸ میلیارد تومان به بخش ارتباطی گیلان خسارت وارد کرده است.

به گزارش آژیم،فرزاد توکلی در گفتگوی خبری شبکه باران، اظهار کرد: یک میلیون مشترک گیلانی از تلفن ثابت بهره‌مند هستند که دایره نفوذ ۴۲ درصدی در این بخش را شاهد هستیم.

وی از فعال‌بودن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار سیم‌کارت در بخش تلفن همراه در گیلان خبر داد و افزود: گیلان در تعداد ثبت سیم‌کارت‌ها رتبه سوم کشور را دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از ضریب نفوذ ۱۲۰ درصد اینترنت همراه در این استان خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۳.۵ درصد ضریب نفوذ برخورداری از اینترنت ثابت در استان گیلان ثبت شده است.

توکلی با بیان اینکه گیلان در شاخص توسعه ارتباطات رتبه هشتم کشور را دارد، گفت: حدود ۴۲۰ دفتر پیشخوان شهری و ۳۷۰ دفتر پیشخوان روستایی در گیلان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه محدودیتی در صدور دفاتر شهری و روستایی وجود ندارد، افزود: مردم بهترین ناظران بر عملکرد دفاتر پیشخوان روستایی و شهری هستند و می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵ انتقادات و پیشنهادها خود را منعکس کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه تمام شهرهای استان از پوشش نسل ۳ و ۴ اینترنت برخوردار است، گفت: نسل ۵ اینترنت در ۲ شهر رشت و انزلی راه‌اندازی شده است.

توکلی، توسعه ارتباطات روستایی را عمده برنامه‌های اداره کل ارتباطات استان برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ روستای گیلان فاقد اینترنت است که تا پایان شهریور سال آتی از این امکان برخورد خواهند شد.

وی از اجرای فیبر نوری در تمامی شهرهای گیلان خبر داد و افزود: برای توسعه ارتباطات گیلان مبتنی بر اجرای فیبر نوری در اولویت قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از بهره‌مندی ۱۲ هزار مشترک فیبر نوری در این استان خبر داد و اضافه کرد: در کنار این تعداد، ۱۲ هزار ظرفیت خالی در بخش فیبر نوری در استان وجود دارد.

توکلی با بیان اینکه اپراتور فیبر نوری حق دریافت وجه نقد ندارد، ادامه داد: پرداخت هزینه فیبر نوری در شرایط خاص که سرقت‌های مکرر صورت‌گرفته باشد و یا برای بهره‌مندی از اینترنت باشد مجاز است.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند یک مقوله چندبعدی است، افزود: تأمین بخش زیرساختی شهر هوشمند به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بر می‌گردد و مابقی باید دستور کار متولیان دیگر قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از اجرای اینترنت نسل ۵ در تمام شهرهای استان تا اواسط ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: متناسب بر زیرساخت‌ها باید دامنه خدمات در شهرها بسط و گسترش پیدا کند.

توکلی با اشاره به ۱۳ شرکت دانش‌بنیان حوزه ارتباطات در گیلان، بیان کرد: توجه به مقوله دانش‌بنیان یک نوع سرمایه‌گذاری هدفمند برای آینده است.

وی از پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های بخش ارتباطات خبر داد و افزود: این تسهیلات از درگاه بند الف تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه سرقت در سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان خسارت به بخش ارتباطات استان وارد کرد، گفت: از ابتدای سال تاکنون سرقت‌ها، ۸ میلیارد تومان به بخش ارتباطی گیلان خسارت وارد کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.