تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
158 بازدید
کد خبر : 10811

۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه زده شدند

۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه زده شدند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام فرآیند شخم زمستانه در بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان خبر داد و گفت: شالیکاران گیلانی تاکنون ۵۴ هزار و ۷۴۰ هکتار معادل ِ ۲۳ درصد از شالیزار‌های استان را شخم زمستانه زده‌اند که ۱۰ درصد کمتر از پارسال است.

به گزارش آژیم،سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان ایتکه مراحل شخم زمستانه در اراضی شالیزاری گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: در استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد که مراحل کشت شخم زمستانه خود را آغاز کردند.

وی از انجام فرآیند شخم زمستانه در بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان خبر داد و گفت:شالیکاران گیلانی تاکنون ۵۴ هزار و ۷۴۰ هکتار معادل ِ ۲۳ درصد از شالیزار‌های استان را شخم زمستانه زده‌اند که ۱۰ درصد کمتر از پارسال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان علت کندی روند شخم زمستانه شالیزار‌ها نسبت به پارسال را کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها نسبت به حد طبیعی و معمول دانست و بیان کرد: تاکنون بیشترین شخم زمستانه در شالیزار‌های مناطقی که خارج از شبکه آبرسانی سد سفید رود هستند، در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر و املش، با استفاده از آب باران انجام شده است.

موسوی با توصیه به شالیکاران در خصوص لزوم توجه به تامین بذر بازسازی شده افزود: شالیکاران نسبت به تامین بذر و بازسازی کرت‌ها و انهار داخل مزارع اقدام کنند تا از تقویم زراعی عقب نمانند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.