تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
70 بازدید
کد خبر : 10832

توزیع ۱۷۵۰ تن بذر اصلاح‌شده در گیلان

توزیع ۱۷۵۰ تن بذر اصلاح‌شده در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هزار و ۷۵۰ تن بذر اصلاح‌شده و گواهی از ارقامی همچون هاشمی، گیلانه و رش در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد.

به گزارش آژیم،صالح محمدی در نشست حفاظت و مدیریت منابع استان گیلان با اشاره به راهکارهای مختلف پیش‌بینی‌شده برای گذر از خشکسالی در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: در این رابطه یک هزار و ۷۵۰ تن بذر اصلاح‌شده و گواهی از ارقامی همچون هاشمی، گیلانه و رش در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. همچنین پنج تن بذر کیان در مناطق پرتنش آبی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد که البته کشاورزان هنوز با این بذر به‌ دلیل اینکه تازه به ارقام اصلاح شده پیوسته، آشنا نیستند.

وی ویژگی این بذر را عدم نیاز به آبیاری در ۳۰ روز پایانی فصل کشاورزی عنوان کرد و افزود: استفاده از کود پتاس، فسفات و ازته از دیگر راهکارهای برای مقابله با خشکسالی است. ۳۲ هزار و ۳۴۱ تن از انواع این کودها برای استان در حال تدارک است، ضمن اینکه قرار است کاهش قیمت کود پتاسه را ظرف روزهای آینده داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از یکپارچه‌سازی و تسطیح ۵۰۰ هکتار اراضی قبل از فصل زراعی خبر داد و تصریح کرد: این میزان در پنج شهرستان آماده تحویل به کشاورزان است. هم‌اکنون یکصد میلیون متر مکعب آب در شالیزارهای استان موجود است از کشاورزان درخواست می‌شود که از زدن شخم عمیق در زمین‌های خود پرهیز کنند و فقط با احتیاط شخم و شیارهای سطحی را انجام دهند لذا رطوبت خاک باید حفظ شود تا به تنش نرسیم و بتوانیم با کمترین تنش سال زراعی را پشت سر بگذرانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.