تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
196 بازدید
کد خبر : 10991

استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان؛

دستگاه های اجرایی دستاوردهای دولت سیزدهم را اطلاع رسانی کنند

دستگاه های اجرایی دستاوردهای دولت سیزدهم را اطلاع رسانی کنند
استاندار گیلان از مدیران دستگاههای اجرایی خواست دستاوردهای دولت سیزدهم را اطلاع رسانی کنند و افزود: اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف بویژه در مورد مسائل و مشکلات سال زراعی پیش رو و وضعیت آب بندانها ، تجهیزات خریداری شده، عملکرد قرار گاه جهادی، پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه نهضت مسکن به سمع مردم رسانده شود.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) 20 اسفندماه 1401 در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان گفت: دستگاه های اجرایی درخصوص جذب حداکثری اعتبارات و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در 1401 حداکثر تلاش را برای جذب اعتبارات داشته باشند و به روزهای پایانی سال موکول نشود.

وی اولویت تخصیص اعتبارات را در پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران متناسب با پیشرفت پروژه‌ها اعلام کرد و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی برای پیمانکاران وقت تعیین کرده و برای پیمانکار بازه زمانی تعیین کنند تا پروژه را در زمان معین پایان یابد.

دکتر عباسی خواستار تخصیص سهم شهرستانها از اعتبارات پایان سال شد و افزود: عدالت را در این تخصیص‌ها رعایت کنید و پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی 100 در صدی از مصوبات سفر را دارند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنید.

وی تاکید کرد: مدیران و ذیحسابان دستگاه ها نیز تا پایان سال برای پرداخت تمام هزینه های پرسنلی و پاداش‌ها در دستگاه اجرایی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق برنامه راهبردی که در خصوص راه اندازی واحدهای تعطیل داشتیم معدن ذغال سنگ سنگرود که تعطیل شده بود  مجدد بازگشایی و راه اندازی و احیا شود و با کارفرما جدید خاک نسوز و ذغال سنگ  مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی پسماند استان نیز گفت: بخش تفکیک از مبدا در برخی شهرها مانند بندرانزلی ، لولمان، اسالم و کیاشهر به صورت مطلوبی در حال انجام بوده و در رشت نیز اقداماتی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر فرهنگ سازی در این زمینه افزود : حلقه اول مدیریت پسماند، تفکیک زباله است و در گیلان فرهنگ سازی خوبی انجام شده و طرح درحال پیشرفت است باید سامانه ای تعیین شده و اعلام شود چقدر از زباله های استان ساماندهی و تفکیک شده است، در بحث شیرابه ها نیز اقدامات خوبی انجام شده و شرکت دانش بنیانی که کار این حوزه را برعهده دارد شیرابه را به مواد قابل استفاده تبدیل می کند.

دکتر عباسی از رسانه ها خواست اقدامات انجام شده در این حوزه را اطلاع رسانی کنند امروز شاهدیم چهار خط های شرکت کود عالی گیلان تا ظرفیت 800 تن بازیافت زباله را انجام داده و به کود الی تبدیل می کند و این به معنای آن است که دیگر زباله ای به سراوان نخواهد رفت.

وی ابراز امیدواری کرد : با صدور حکم و ابلاغ شهردار رشت کارها با سرعت بیشتری انجام شود و حرکت روبه رشد و تعالی در استان شاهد باشیم.

در این جلسه که فرمانداران شهرستانهای گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، سید علی آقازاده نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام، خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت، حسن محمد یاری نماینده‌ مردم شهرستان های تالش، ماسال و رضوانشهر، ابراهیم نجفی نماینده‌ مردم شهرستان های آستانه‌ اشرفیه و کیاشهر و غلامرضا مرحبا نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از اعضا  نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.