تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
96 بازدید
کد خبر : 11171

استاندار گیلان:

بانیان وضع موجود پسماند سراوان به دادگاه معرفی شوند

بانیان وضع موجود پسماند سراوان به دادگاه معرفی شوند
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نمایشگاهی از درخت هیرکانی باید در منطقه بهسازی شده سراوان ایجاد شود، گفت: بانیان وضع موجود زباله سراوان باید شناسایی و به دادگاه باید معرفی شوند.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی پیش از امروز در مراسم کاشت نهال و درخت در در محل اجرای طرح ساماندهی لندفیل سراوان رشت اظهار کرد: آثار پسماند در ۴ هکتار از محل دپوی زباله در سراوان رشت با خاک، بهسازی و ساماندهی شده است.

وی، بازگشت سراوان به طبیعت را یک اقدام جهادی توسط دولت مردمی سیزدهم دانست و افزود: از سال ۶۳ تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص دفن زباله در سراوان اتفاق افتاد در حالی که از ابتدا قرار نبود زباله در این منطقه دفن شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم پس از روی کار آمدن، مسئله ساماندهی پسماند سراوان را در دستور کار قرار داد، گفت: دولت سیزدهم یک کار ۴۰ سال بر زمین مانده را با جدیت تمام شروع کرده است.

عباسی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به حل معضل پسماند سراوان در طول چند سال گذشته بی سابقه است، بیان کرد: در خصوص بازگشت سراوان به طبیعت یک ریال اعتبار وجود نداشته است ولی در سفر رئیس جمهور به گیلان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حل معضل پسماند سراوان اختصاص یافت و در فروردین ماه سال جاری نخستین اعتبار با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

عدم ثبات مدیریت شهری منجر به تأخیر در ساماندهی زباله سراوان شد

وی با تاکید بر افزایش اقدامات لجستیکی و زیر بنایی در بازگشت سراوان به طبیعت، افزود: نابسامانی و عدم ثبات مدیریت شهری در سال جاری منجر به تأخیر در اجرای بهسازی و ساماندهی زباله سراوان شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در انجام بهسازی و بازگشت این منطقه به سراوان، دقت نباید فدای سرعت شود، گفت: هیچ بهانه‌ای در خصوص عدم بازگشت کامل سراوان به طبیعت در مدت زمان یکسال پذیرفته نیست بنابراین پیمانکار پروژه موظف است در زمان مقرر شده، منطقه سراوان را به طور کامل به دامان طبیعت بازگرداند و بعد از بهسازی هر هکتار در آن محل نهال کاشته شود.

عباسی با تاکید بر اینکه نمایشگاهی از درخت جنگل‌های هیرکانی باید در منطقه بهسازی شده سراوان اجرایی شود، اضافه کرد: شهرداری به عنوان متولی بازگشت سراوان به طبیعت و با نظارت منابع طبیعی، باید این منطقه به منطقه نمونه جنگلی و فضای سبز مبدل شود، لذا به منابع طبیعی دستور می‌دهم به درخت و نهال‌کاری به در این منطقه نظارت کنند.

نظارت بر ایجاد فضای سبز در منطقه سراوان با شدت دنبال شود

وی با تاکید بر اینکه بانیان وضع موجود زباله سراوان باید شناسایی و به دادگاه باید معرفی شوند، افزود: از امروز نظارت بر ایجاد فضای سبز در منطقه سراوان باید با شدت بیشتری دنبال شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیمانکار موظف است در مدت زمان یکسال، سراوان را به دامن طبیعت بازگرداند، تصریح کرد: پیمانکار در ابتدا اعلام کرد که در مدت زمان دو الی سه سال سراوان را به طبیعت باز می‌گرداند ولی به پیمانکار دستور دادیم این مدت را به یکسال کاهش دهد و این شرکت موظف است این امر را محقق کند.

عباسی از عدم ورود زباله به منطقه لندفیل سراوان خبر داد و گفت: به مردم سراوان قول می‌دهم که دیگر هیچ زباله‌ای وارد منطقه سراوان نخواهد شد و با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل هست و یک شرکت دانش بنیان در حال تصفیه شیرابه است.

وی با اشاره به پردازش بیش از ۳۰۰ تن پسماند در کارخانه پردازش پسماند لاکان، افزود: در گذشته ظرفیت پردازش پسماند در لاکان ۵۰ تن بوده است و این ظرفیت پردازش اکنون به ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن رسیده است که عاملی مهم در بازگشت سراوان به طبیعت بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.