تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
286 بازدید
کد خبر : 11257

با هدف حفاظت از گونه ارزشمند «وزغ تالشی» ؛

نصب تابلو های آموزشی و هشدار دهنده در زیستگاههای این گونه در گیلان

نصب تابلو های آموزشی و هشدار دهنده در زیستگاههای این گونه در گیلان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش از نصب تابلوهای آموزشی و هشدار دهنده در زیستگاههای شاخص گونه «وزغ تالشی » که در سالهای اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته است خبر داد.

به گزارش آژیم، رامین شیلاتی با اعلام اینکه  «وزغ تالشی» بومزاد جنگلهای هیرکانی است که متاسفانه هم‌اکنون جمعیت آن در حال کاهش است و در ردیف گونه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد،اظهار کرد:نصب تابلوهای طراحی شده با تصویر این گونه جانوری و اطلاعات لازم در باره این دوزیست ارزشمند گیلان با هدف آموزش و افزایش آگاهی‌های عمومی برای حفاظت از آن انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش با اشاره به اینکه تابلوهای آموزشی در کنار دریاچه سراگاه و آبندان روستای نومندان نصب شده است،افزود: این مناطق به دلیل همجواری با جنگل از زیستگاه‌های شاخص و مکانهای زادآوری این گونه محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که تغییر کاربری پهنه‌های جنگلی به زمین کشاورزی، باغ و متعاقب آن آلودگی منابع آبی با سرازیر شدن سموم، آفت‌کشها و علف‌کشهای شیمیایی، ساخت سدها و آب‌بندانهای غیرمسوولانه، توسعه مراکز گردشگری در دریاچه‌های مرتفع جنگلی و تلفات جاده‌ای فراوان در فصل تولید مثل و زادآوری وزغ تالشی از مهمترین تهدیدات این گونه محسوب می‌شوند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.