تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
175 بازدید
کد خبر : 11329

افزایش ١١٢ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان

افزایش ١١٢ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان
طبق اعلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، میزان اقامت مسافران در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان، تعداد ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۱۴ نفر شب اقامت بوده که رشد ١١٢ درصدی دارد.

به گزارش آژیم،ولی جهانی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۱میلیون گردشگر به گیلان سفر کرده‌اند و در راستای‌ ارتقا خدمات‌دهی به این مسافران تاکنون ۲۰۷ واحد تاسیسات گردشگری استان بدلیل رعایت مقررات و میزبانی مناسب مورد تشویق قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در این‌مدت میزان اقامت مسافران در استان (اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) تعداد ۱۱ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۱۴ نفر شب اقامت بوده که رشد ١١٢ درصدی دارد.

وی در ادامه افزود: نزدیک به هشتصد هزار نفر گردشگر نیز در این زمان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است. علاوه بر اینکه امکان اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر فراهم شد اقامتگاه‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ادارات و دانشگاه‌ها نیز برای این امر بسیج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه از ۱۶ اسفندماه گذشته تاکنون بازدید تیم‌های نظارتی از تاسیسات گردشگری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در جریان ۷۰۰ بازدید انجام شده از سوی تیم‌های نظارتی ١١٠ مورد تذکر، ٨٨ مورد تذکر کتبی گرفت و یک مورد تعطیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.