تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
102 بازدید
کد خبر : 11554

توافق تهران و ریاض، تحقق اهداف آمریکا در منطقه را مختل می کند

توافق تهران و ریاض، تحقق اهداف آمریکا در منطقه را مختل می کند
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: نتیجه توافق تهران و ریاض خلاف اهدافی است که آمریکایی ها در غرب آسیا و به خصوص در حوزه تامین انرژی و تامین امنیت رژیم صهیونیستی، دنبال می کند.

به گزارش آژیم،محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانیه مشترک ایران و عربستان که در چین به امضا رسیده است، گفت: باید با سه نگاه ملی، منطقه ای و بین المللی بیانیه مشترک ایران و عربستان را ارزیابی کرد؛ از آنجایی که دو کشور ایران و عربستان بر روی مسائل منطقه ای و بین المللی تاثیرگذار هستند ارتقا سطح روابط و بازگشایی سفارتخانه های این دو کشور نشان از تغییر و تحول جدی در منطقه غرب آسیا خواهد بود.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه این روابط در محیط بین المللی تاثیر خود را خواهد گذاشت، توضیح داد: نظام عربستان سعودی مقابل نظام جمهوری اسلامی بود، بنابراین وقتی توافقی صورت می گیرد یقینا بر محیط بین المللی و به ویژه آمریکایی ها تاثیر می گذارد چرا که این برقراری ارتباط خوشایند آمریکایی ها نیست، نتیجه این توافقات خلاف اهدافی است که آمریکایی ها در غرب آسیا و به خصوص در حوزه تامین انرژی و تامین امنیت رژیم صهیونیستی، دنبال می کند راهبرد آمریکایی داشتن منابع نفتی ارزان قیمت و تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: در بخشی از غرب آسیا از جمله سوریه به ثبات رسیده ایم، انصارلله قدرت خود را در یمن تثبت کرده است با توجه به مسائل داخلی رژیم صهیونیستی جبهه مقاومت بهتر می تواند برنامه های خود در مقابل این رژیم را دنبال کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه توسعه مناسبات کشورهای منطقه بر محیط منطقه ای تاثیر گذار خواهد بود، بیان کرد: توافقات تهران و ریاض جامع و کامل بود هر دو کشور می توانند به خوبی از این توافقت بهره برداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از دیدار دو جانبه با یکدیگر در پکن یک بیانیه مشترک در حوزه گسترش همکاری های دو جانبه امنیتی و اقتصادی امضا کردند./

پایان پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.