تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
184 بازدید
کد خبر : 11587

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

حضور 120 هزار گردشگر دریایی در گیلان

حضور 120 هزار گردشگر دریایی در گیلان
یونسی اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران از طریق پخش بروشور، نصب بنر و پخش در تلویزیون شهری و بازدید میدانی مستمر از مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و بازرسی ایمنی محور از تجهیزات و شناورهای بکار گرفته شده در این طرح را از جمله عوامل موثر در افزایش حضور و استفاده گردشگران از طرح های گردشگری دریایی عنوان کرد.

به گزارش آژیم، حسین یونسی با تاکید به سهم 270 کیلومتری گیلان از سواحل شمال کشور ،از حضور ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر در طرح گردشگری دریایی استان در سال 1402 خبر داد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه طرح گردشگری دریایی استان گیلان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت،گفت:: در این طرح شاهد رشد بیش از ۱۰۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ و همچنین رشد ۲۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی با اشاره به  وجود ۴۱ مرکز گردشگری دریایی در استان گیلان، اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران از طریق پخش بروشور، نصب بنر و پخش در تلویزیون شهری و بازدید میدانی مستمر از مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی و بازرسی ایمنی محور از تجهیزات و شناورهای بکار گرفته شده در این طرح را از جمله عوامل موثر در افزایش حضور و استفاده گردشگران از طرح های گردشگری دریایی عنوان کرد.

یونسی همچنین بازنگری و نصب ۴۱ علامت هشدار دهنده ایمنی ترددهای دریایی در تالاب بین المللی انزلی، ارتقاء سطح تجهیزاتی همیاران ناجی در سواحل استان، لایروبی حاشیه بلوار انزلی برای ایمن و فعال سازی تردد شناورهای تفریحی اتحادیه تعاونی قایقرانان و همچنین انجام گشت های منظم روزانه شناورهای امدادی در محدوده های پر ترافیک دریایی از جمله مهمترین اقدامات در طرح گردشگری دریایی ۱۴۰۲ استان گیلان دانست.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه در این طرح ۶ فروند شناور تخصصی متعلق به بنادر و دریانوردی گیلان با مشارکت ۱۲ فروند قایق همیاران ناجی و همچنین ۱۸ ناظر در تامین ایمنی و امدادرسانی دریایی بنادر استان گیلان فعالیت داشتند ،بر امداد رسانی به ۵۵ نفر از گردشگران تاکید کرد

شمال کشور دارای ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی می باشد  که ۳۰ درصد آن متعلق به گیلان است ، وجود مسیرهای تالابی و رودخانه های قابل قایقرانی نیز یکی از فرصت های جذب گردشگران دریایی در استان می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.