تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
179 بازدید
کد خبر : 11665

هشدار نسبت به شدت سیلاب طی ساعات آینده

هشدار نسبت به شدت سیلاب طی ساعات آینده
صیه می‌شود از اتراق در مناطق پست و کم ارتفاع و در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود و در شرایط وقوع بارش به مناطق ایمن نقل مکان کنند. هر گونه فعالیت کارگاه‌های عمرانی و ماشین آلات مربوطه در داخل و اطراف رودخانه‌ها تعطیل شود و از ورود احشام به داخل رودخانه به ویژه در مسیر کوچ عشایر اجتناب شود.

به گزارش آژیم، فیروز قاسم زاده با تاکید بر پیش بینی‌های هواشناسی صورت گرفته توسط مراجع ملی و بین المللی و هشدار‌های قرمز و نارنجی صادره از سازمان هواشناسی کشور و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ستاد مدیریت و پشتیبانی سیل وزارت نیرو گفت: سامانه‌های بارشی در روز‌های چهارشنبه تا جمعه، ۲۳ تا ۲۵ فروردین، فعالیت گسترده‌ای در نیمه غربی کشور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به ماهیت این سامانه بارشی و شدت فعالیت آن، احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غربی بویژه خوزستان. لرستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری. کردستان، آذربایجانغربی، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بسیار بالاست و در ادامه با گسترش چتر بارشی، استان‌های آذربایجان شرقی، همدان. زنجان. قزوین، البرز، تهران و اصفهان نیز در شرایط سیلابی قرار خواهند گرفت. شدت وقوع سیلاب‌ها در برخی استان‌ها بسیار بالا بوده و احتمال وقوع خسارت برای فعالیت‌های داخل و اطراف رودخانه‌ها وجود دارد.

به گفته سخنگوی صنعت آب در استان‌های یادشده، بارش در سرشاخه‌ها می‌تواند منجر به وقوع سیلاب در بازه‌های پایین دست رودخانه‌ها که در محدوده بارش نبوده اند هم بشود. توصیه می‌شود هموطنان در روز‌های فعالیت سامانه، از نزدیک شدن به رودخانه اجتناب کنند.

همچنین توصیه می‌شود از اتراق در مناطق پست و کم ارتفاع و در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود و در شرایط وقوع بارش به مناطق ایمن نقل مکان کنند. هر گونه فعالیت کارگاه‌های عمرانی و ماشین آلات مربوطه در داخل و اطراف رودخانه‌ها تعطیل شود و از ورود احشام به داخل رودخانه به ویژه در مسیر کوچ عشایر اجتناب شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.