تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
128 بازدید
کد خبر : 11905

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد؛

زمین خواران ۲ مجتمع مسکونی در صومعه‌سرا تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

زمین خواران ۲ مجتمع مسکونی در صومعه‌سرا تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند
رییس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضا با سودجویان و زمین خواران به شدت برخورد کرده و دست اندرکاران این پدیده تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش آژیم،رییس کل دادگستری گیلان امروز در نشست بررسی دو پرونده‌ی زمین خواری شهرستان صومعه سرا در رشت با صدور دستور پیگیری مجدانه‌ی پرونده مربوط به این دو طرح تاکید کرد: دستگاه قضا مصمم به برخورد با سودجویان و زمین خواران است و دست اندرکاران این پدیده‌ی مذموم تا انتهای کار تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در همین راستا افزود: عده‌ی خاصی از سودجویان در استان هستند که باورشان نمی‌شود دستگاه قضایی با آنان یارای برخورد و مقابله داشته باشد، اما این تلقی آنان خیالی باطل است و قوه‌ی قضاییه مصمم است عدالت را بطورعام و بدون تبعیض برای همه اجرا کند و صاحبان نفوذ نخواهند توانست از این معرکه رهایی یابند.

زمین خواران ۲ مجتمع مسکونی در صومعه سرا تحت تعقیب قضاییوی همچنین به معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ۱۰ روز فرصت داد تا تمامی مشخصات و دست اندرکاران تخلف زمین خواری در مجتمع‌های گلبانگ دادو در روستای نوخاله و الهیه‌ صوفیانده را شناسایی و برای برخورد قاطع قضایی آماده کنند.

در همین رابطه قرار است تمامی مسولان اجرایی گذشته که بطور غیرقانونی برای تغییر کاربری حدود ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی مرتبط با دو مجتمع مذکور، مجوز صادر کرده‌اند، تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز با بیان اینکه در حال حاضر با دستور مقام قضایی از فعالیت دو مجتمع گلبانگ دادو و الهیه در شهرستان صومعه سرا جلوگیری شده، افزود: انشعابات آب، برق و گاز تعدادی از واحدهای مسکونی این دو مجتمع نیز قطع است و تا ۱۰ روز آینده با بررسی‌های لازم روند برخورد قضایی با سازندگان و دست اندرکاران دو مجتمع گلبانگ دادو در صوفیانده و الهیه در روستای نوخاله‌ی صومعه سرا وارد فاز جدید می‌شود.

در حال حاضر سازنده‌ی مجتمع گلبانگ دادو در صوفیانده صومعه سرا به زمین خواری ۱۳ هکتاری و سازنده‌ی مجتمع الهیه در روستای نوخاله‌ی این شهرستان هم به زمین خواری ۱۴ تا ۱۷ هکتاری متهم هستند.

هر دوی این مجتمع‌ها مسکونی‌اند و از سال ۱۳۸۲ تاکنون بر روی زمین‌های زراعی منطقه بنا شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.