تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
196 بازدید
کد خبر : 12097

فرماندار رضوانشهر خبر داد:

اتمام عملیات ترمیم و بازسازی 44 سردهنه کشاورزی در رضوانشهر

اتمام عملیات ترمیم و بازسازی 44 سردهنه کشاورزی در رضوانشهر
در حال حاضر در سطح رضوانشهر و پره‌سر ۲۷ پهنه و ۵۹ قطعه آببندان مجموعاً به مساحت ۱۲۳ هکتار با حجم ذخیره آبی حدود ۴ میلیون لیتربرای ۹۷۶ هکتار در مواقع مورد نیاز وجود دارد.

به گزارش آژیم، عصر امروز سه شنبه پنجم اردیبهشت مهندس سید نادر صفوی میرمحله با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و اعضای شورای آب کشاورزی ضمن بازدید از سردهنه ها و انهار کشاورزی و گفت و گو با کشاورزان در جریان آخرین وضعیت خدمات رسانی دستگاه های اجرایی شهرستان به کشاورزان زحمت کش قرار گرفت.

فرماندار رضوانشهر در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رضوانشهر و پره سر دارای ۱۰ هزارهکتار زمین زیر کشت انواع برنج است که از این میزان هشت هزار هکتار به صورت سنتی و از طریق 44 سردهنه منتهی از رودخانه های این شهرستان، آببندان ها، چاه های عمیق و ایستگاه های پمپاز، آبدهی می شوند.

سید نادر صفوی میرمحله ادامه داد: دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از طریق شبکه‌های آبیاری سد سفید رود آبدهی می‌شوند که در مناطق جنوبی بخش مرکزی رضوانشهر واقع شدند.

رییس شورای آب کشاورزی شهرستان رضوانشهرافزود: در حال حاضر در سطح رضوانشهر و پره‌سر ۲۷ پهنه و ۵۹ قطعه آببندان مجموعاً به مساحت ۱۲۳ هکتار با حجم ذخیره آبی حدود ۴ میلیون لیتربرای ۹۷۶ هکتار در مواقع مورد نیاز وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ذخایر و امکانات فوق، تعداد 97 حلقه چاه عمیق، ۴ هزار و پانصد حلقه چاه نیمه عمیق و دهانه گشاد بخش خصوصی و همچنین 3 ایستگاه پمپاژ آب در این شهرستان برای تأمین آب زراعی فعال هستند.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به عملیات ترمیم و بازسازی سردهنه های کشاورزی گفت: بازسازی 44 سردهنه کشاورزی و لایروبی انهار، با هدف تأمین مطمئن آب زراعی در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر به اتمام رسیده است.

وی با اظهار امیدواری خطاب به کشاورزان عزیز گفت: اعضای شورای آب کشاورزی شهرستان با استفاده از همه ظرفیت ها در کنار کشاورزان زحمت کش هستند، تا ان شاء ا… سال زراعی 1402 را با موفقیت و بدون تنش آبی طی کنیم.

صفوی تاکید کرد: کشاورزان نسبت به لایروبی انهار بین مزارع به موقع اقدام کنند،که این امر کمک زیادی در خدمات رسانی و کاهش تنش های آبی خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم لایروبی و باز سازی نهار های مهم آبرسانی به اراضی کشاورزی گفت: تا حال حاضر حدود 40 کیلومتر لایروبی انهار انجام شده و همچنین لایروبی آب بندان روستای چنگریان نیز به اتمام رسیده است که حدود 30 هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش قرار می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.