تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
223 بازدید
کد خبر : 12130

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان:

ایجاد شناسنانه جمعیتی به تفکیک شهرستان ها در گیلان

ایجاد شناسنانه جمعیتی به تفکیک شهرستان ها در گیلان
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان با اعلام اینکه شناسنانه جمعیتی به تفکیک شهرستان ها در استان ایجاد شده است گفت: تکلیف همه ی دستگاه های دولتی در اجرای قانون جوانی جمعیت در استان مشخص است

به گزارش آژیم، زهرا یعقوب نژاد در نشست شورای معاونین دانشگاه که با حضور دکتر صابر جباری فاروجی- سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت برگزار شد، اهمیت اجرای قانونی جوانی جمعیت را یادآور شد و اظهار داشت ؛ پس از ابلاغ قانون ملی جوانی جمعیت، ستاد مربوطه به ریاست استاندار در استان تشکیل شده و سهم و تکلیف هر دستگاه در آن مشخص است.

وی در ادامه ؛ تغییر نگاه مردم به فرزندآوری را نیازمند بهره مندی از ظرفیت های مردمی دانست و گفت ؛ به همین منظور، دفتر امور زنان و خانواده به دنبال بهره مندی از ظرفیت های مردمی و مشارکت مردم در راستای اقناع جوانان به موضوع مهم ازدواج و فرزندآوری بوده و پژوهش هایی در این حوزه انجام داده است.

یعقوب نژاد ادامه داد ؛ شناسنانه جمعیتی به تفکیک شهرستان ها در استان ایجاد شده و همراهی و تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی و دفتر امور زنان و خانواده در حوزه ی اجرایی و پژوهشی به وجود آمده است.
وی همچنین با تاکید بر تمرکز بر جلوگیری از سقط جنین ، تصریح کرد ؛ باید با تمرکز بر این مهم، اقدامات و برنامه ریزی های حوزه ی جوانی جمعیت در استان را آغاز کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان در خاتمه اقناع و ایجاد اشتیاق فرزند آوری برای زوجین جوان در مراکز بهداشتی را در اجرای قانون جوانی جمعیت تاثیرگذار دانست و گفت ؛ برنامه ریزی ها باید اقبال عمومی به فرزندآوری را در خانواده های گیلانی افزایش دهد./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.