تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
289 بازدید
کد خبر : 12312

به مناسبت روز معلم؛

دیدار دکتر آشوبی با دو تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دیدار دکتر آشوبی با دو تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دکتر آشوبی به مناسبت روز معلم با دو تن از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی دیدار کرد.

به گزارش آژیم، امروز سالروز شهادت استاد علم و اخلاق، شهید مرتضی مطهری است؛ استادی که به‌پاس تبیین دین و اندیشه‌های بنیادی در انقلاب اسلامی معلمی نمونه و وارسته بود؛ استادی که ثابت کرد معلم باید چگونه اندیشیدن را به متعلمین بیاموزد.

سالروز شهادت استاد مطهری به‌عنوان روز معلم و استاد نام‌گذاری شده است به این بهانه که در این روز از سال فرصتی مغتنم حاصل شود تا مقام استاد و معلم گرامی داشته و به‌رسم ادب از تلاش‌ها، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های اساتید، معلمان و مدرسان تکریم و تقدیر شود.

نظام سلامت گیلان نیز که یکی از مأموریت‌هایش آموزش علوم پزشکی است، اساتید و نخبگانی را در خود دارد که هم در مدیریت و هم در درس و کلاس، اسوه، نخبه و فرهیخته هستند، اساتیدی همچون دکتر ابوتراب قنبری و دکتر انوش برزیگر؛ معلمانی که امروز میزبان استاد و معلمی دیگر، دکتر محمدتقی آشوبی بودند؛ البته نه در کلاس بهداشت و درمان بلکه کلاس اخلاق و مروت؛ جوانمردی و بزرگواری. کلاسی که انسان‌های بزرگ را در خود تربیت می‌کند و در دامان خود می‌پروراند و آن‌ها را مخلص، متدین، صادق و پاک دست بار می‌آورد.

دکتر آشوبی در دیدارهای جداگانه و صمیمی خود با دو تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک فرارسیدن روز استاد و معلم، از زحمات و تلاش‌های نستوه و مفرط آن‌ها در آموزش علوم پزشکی، بهداشت، درمان و همچنین تلاش‌هایی که در طول دوران مسؤولیتشان کشیده‌اند، تقدیر می‌کند و می‌گوید: در قطار خدمت یکی از واگن‌هایی است که بار امانت را به دوش می‌کشد و سعی می‌کند با توسعه مشارکت، در راستای برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت تلاش کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز خرسندی از وجود اساتیدی خبره و اعضای هیئت‌علمی خلاق و متخلق در نظام سلامت استان معتقد است باید مقام استاد و معلم گرامی داشته شود و شاگردان این مکتب در هر جایگاهی که هستند، همچون پروانه دور استادشان بچرخند و به‌پاس زحماتی که کشیده‌اند، دستشان را ببوسند.

آشوبی، نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان را گنجینه‌های ارزشمند علم و مدیریت می‌داند و می‌گوید: دانشگاه بر خود فرض و واجب می‌داند که تاریخ شفاهی نخبگان علمی و مدیریتی را هرچه سریع‌تر برای بهره‌گیری آیندگان و همچنین نشان دادن تلاش‌هایشان گردآوری کند و در موزه‌ای با همین مضمون به معرض دید همگان قرار دهد.

اساتید دکتر برزیگر و دکتر قنبری هم در دیدارهای خود با دکتر آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک و تقدیر از قدرشناسی این استاد علم و اخلاق میگویند: استاد و معلم باید اخلاق نیکو داشته باشد و با تفکر و کردار خوب، با ذینفعان برخورد کند.

آن‌ها معتقدند یک استاد تراز انسانیت و اسلامیت باید از خشونت، طمع، وابستگی و خودستایی به دور باشد و با معرفت به مراتب شناخت، از خودشناسی به خداشناسی برسند و جز خدمت به خلق به چیز دیگری فکر نکنند.

رؤسای اسبق دانشگاه علوم پزشکی گیلان که سال‌ها در نظام تعلیم و تربیت و مدیریت تلاش و مو سپید کرده‌اند، اکنون با انتقال تجربه ارزشمند و هدایت و راهنمایی‌هایشان راهگشا و پیشران نظام سلامت استان هستند؛ روز این اساتید مبارک که تا عمر دارند می‌سوزند تا روح و جان و جسم و جامعه را بسازند.
پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.