تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۲۸
216 بازدید
کد خبر : 12664

توضیحات نیکزاد پیرامون حواشی ناشی از ادعایی مبنی بر تحویل خودرو به نمایندگان

توضیحات نیکزاد پیرامون حواشی ناشی از ادعایی مبنی بر تحویل خودرو به نمایندگان
برای مردم شبهه‌ای پیش آمده است، هیأت رئیسه باید پس از بررسی کمیسیون اصل 90 و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان موضوع را به صورت شفاف برای مردم تبیین کند و اگر کسانی خلاف قانون خودرو دریافت کرده‌اند و رانتی در کار بوده، باید اسامی آنها منتشر شود.

به گزارش آژیم،علی بابائی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس طی تذکری با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس خطاب به علی نیکزاد که ریاست صحن را برعهده داشت گفت: اگر اسامی در اسنادی که آقای علیرضابیگی در جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کرد، وجود دارد، شخص شما این موضوع را در صداوسیما اطلاع‌رسانی کرده و شأن مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را نیز برعهده دارد در پاسخ به وی یادآور شد: آقای علیرضابیگی عنوان کرد که 75 نماینده حواله خودرو دریافت کرده‌اند و رابطه این حواله‌ها با استیضاح فاطمی امین را جویا شد.

ما از وی خواستیم تا اسامی افراد و نمایندگانی که این حواله‌ها را دریافت کرده‌اند به ما بدهد اما هیچ اسمی را به این هیأت نداد و آقای غضنفرآبادی به عنوان سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد این ادعا کذب است.

بنده هم طی این 2 روز چند تماس با آقای درویشیان به عنوان بازرس ویژه رئیس جمهور داشتم و گفتم اسامی 100 نفر از نمایندگان که ادعا کرده خودرو گرفته‌اند را ارائه دهد اما وی این گفته را تکذیب کرد از طرفی درباره این موضوع نیز هیچگونه سندی به ما در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه داده نشد بنابراین دامن مجلس انقلابی از این شائبه‌ها مبرا است.

و اما در ادامه محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس هم گفت: برای مردم شبهه‌ای پیش آمده است، هیأت رئیسه باید پس از بررسی کمیسیون اصل 90 و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان موضوع را به صورت شفاف برای مردم تبیین کند و اگر کسانی خلاف قانون خودرو دریافت کرده‌اند و رانتی در کار بوده، باید اسامی آنها منتشر شود.

در حال حاضر در سامانه بیانیه‌ای بارگذاری شده و تعداد زیادی نیز آن را امضا کردند. عده‌ای مجلس انقلابی را منکوب نکنند و قوانین فاخری که در این دوره از مجلس تصویب می‌شود را به حاشیه نبرند.

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس نیز ضمن تشکر از نایب رییس مجلس برای شفاف‌سازی درباره شائبه دریافت حواله خودرو از سوی نمایندگان در زمان استیضاح وزیر صمت افزود: مگر در کشور دستگاه‌های نظارتی وجود ندارند؟ چرا آنها نظارت نمی‌کنند؟

امروزه برخی سایت‌های وابسته به بیگانگان تشویش اذهان عمومی ایجاد کرده لذا هیات رئیسه باید جلوی آنهایی که لیست‌های الکی ارائه می‌دهند و مردم را اذیت می‌کنند بگیرد در واقع هیات رئیسه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی به این موضوع بپردازیم زیرا برخی افراد با لجن پراکنی‌های خود مجلس را تخریب می‌کنند و در این میان فقط دشمن سوءاستفاده می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.