تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
521 بازدید
کد خبر : 1273

فرماندار رضوانشهر:

۸۵ درصد از شبکه آب شرب روستایی شهرستان فرسوده است

۸۵ درصد از شبکه آب شرب روستایی شهرستان فرسوده است
فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه شبکه های روستایی آب شرب شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند، گفت: ۸۵ درصد شبکه های آب شرب روستایی شهرستان فرسوده هستند و نیاز به بازسازی شبکه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم از چرضوانشهر، صبح امروز چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مدیران شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار می شد، خواستار توجه ویژه مدیران استانی به زیرساخت های این شهرستان اعم از ابنیه های فنی، پل ها، راه ها، سردهنه های کشاورزی و … شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه های روستایی آب شرب شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند، گفت: ۸۵ درصد شبکه های آب شرب روستایی شهرستان فرسوده هستند و نیاز به بازسازی شبکه دارند.

فرماندار رضوانشهر گفت: این شهرستان دارای حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری می باشد که دوهزار و ۲۱۰ هکتار زراعت برنج از سوی کشاورزان بیمه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد می باشد و نیاز است که به اطلاع رسانی در این خصوص توسط متولیان امر اقدام گردد.

مهندس صفوی بیان داشت: در بحث تنش آبی فصل زراعی ۱۴۰۱، مدیران شهرستانی با تعامل و همکاری در آماده باش کامل و در کنار کشاورزان زحمتکش هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد: با توجه به حادثه خیز بودن و گردشگر پذیر بودن محور پونل به خلخال لزوم احداث پایگاه امداد و نجات به صورت شبانه روزی در این مسیر نیاز می باشد.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات فرماندار جهادی و مدیران شهرستانی گفت: همه مدیران باید برای مواقع بحرانی آماده گی و همکاری لازم با هم داشته باشند.

مهندس مرادی افزدو: 70 درصد پول مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه محصولات کشور اختصاص داده می شود، لذا هر چقدر بتوانیم میزان بیمه شده هکتاری زمین های کشاورزی را بالا ببریم سهم استان از این صندوق بیشتر خواهد بود، لذا بخشداران و مدیران متولی امر در این خصوص به کشاورزان اطلاع رسانی نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.