تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
179 بازدید
کد خبر : 12774

استاندار گیلان؛

شورای توسعه تعاونی های گیلان به زودی تشکیل می شود

شورای توسعه تعاونی های گیلان به زودی تشکیل می شود
نماینده عالی دولت در گیلان درهمایش اتاق تعاون با بیان اینکه تعاونی‌ها سکاندار اقتصاد کشور هستند، از تشکیل شورای توسعه تعاونی‌ها استان گیلان درآینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش آژیم، اسدالله عباسی ظهر امروز(شنبه) با تاکید بر لزوم توجه به بخش تعاون در کشور گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری استفاده از اتاق تعاون در ایجاد اشتغال و کاهش تورم در کشور است .

استاندار گیلان، بخش تعاون را یکی از سه بخش فعال اقتصاد در کشور برشمرد و افزود: قرار دادن بخش تعاونی ها به عنوان یکی از مهمترین اضلاع فعال اقتصادی کشور از تدابیر ارزشمندی بوده که در تدوین قانون اساسی در نظر گرفته شده است.

دکتر عباسی با اشاره به برنامه دولت مردمی در افزایش سهم تعاون در کشور بیان کرد: هیچ‌ کار خیری در کشور مثل ایجاد اشتغال برای جوانان و رفع دغدغه خانواده‌ها نمی‌باشد و این‌ مهم زمانی تحقق خواهد یافت که سهم تعاون در کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به کسب رتبه سومی گیلان در بخش توسعه تعاونی‌ها در سطح کشور ، تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت های تولیدی استان در بخش تعاون است و با تلاش‌های صورت گرفته تا کنون۱۳ سند توسعه تعاون در شهرستان ها اعطاء شده است.

دکتر عباسی با اشاره به وجود ۱۰ زنجیره ارزش راهبردی در حوزه کشاورزی بیان کرد: گیلان در اقتصاد کشاورزی یکی قطب های کشور محسوب می‌شود از این‌رو تعاونی ها باید در این خصوص ورود کرده و به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی گیلان کمک کنند.

وی با تاکید بر ایجاد زنجیره تولید تا مصرف در بخش کشاورزی و بهره مندی از ظرفیت تعاونی‌ها تصریح کرد: در گیلان و در بخش‌های تولید شیر، مرغ، دام و طیور و مرکبات به خود کفایی رسید‌ه‌ایم که در این راستا نیازمند توجه بیشتر به بحث صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده از تولید تا مصرف می باشد.

….دکتر عباسی با بیان اینکه زیرساخت های بخش صادرات در گیلان با اهتمام دولت مردمی فراهم‌ شده است، افزود: یکی از برنامه های دولت در این منطقه توسعه تولیدات صادرات محور است و در این خصوص اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی در گیلان به ویژه در صید انواع ماهی‌های استخوانی گفت: در گیلان 50 شرکت تعاونی پره صیادی وجود دارد که تمامی مراحل صید ماهی در دریای خزر توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر حضور موثر تعاونی‌ها در نهضت ملی، مسکن تصریح کرد: در نهضت ملی مسکن نقش تعاونی ها باید پر رنگ‌تر شود زیرا اگر وارد کارزار شوند بخش اعظمی از نگرانی‌های این حوزه را برطرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش دولت مردمی فعال سازی تعاونی‌های غیر فعال است، گفت: سال گذشته حدود یک‌هرار و ۱۹۰میلبارد ریال برای بخش تعاونی ۷۲ طرح ایجاد شد و تلاشها همچنان در راستای فعال سازی تعاونی های غیر فعال است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف صادق الوعده می‌باشد، بیان کرد: در گیلان وبا همت تمامی دستگاه‌های اجرایی ۱۱۸ درصد از تعهدهای داده شده در اشتغال تحقق پیدا کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.