تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
521 بازدید
کد خبر : 1284

احداث اسکله در تالش، به هیچ وجه!

احداث اسکله در تالش، به هیچ وجه!
احمد آقایی با اشاره به موانع قانونی متعددی که پیش روی احداث اسکله جوکندان تالش وجود دارد، هرگونه سرمایه‌گذاری در این منطقه را با توجه به آمایش سرزمینی امکان‌پذیر دانست و مدیران سازمان‌های متولی نیز به شدت مخالف با احداث اسکله خصوصی در این منطقه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم به نقل از خبرگزاری فارس، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان امروز به همراه جمعی از مدیران ارشد استانی برای سومین بار از محل پیشنهادی برای ساخت اسکله در جوکندان تالش بازدید کرد.

احمد آقایی با اشاره به موانع قانونی متعددی که پیش روی احداث اسکله جوکندان تالش وجود دارد، هرگونه سرمایه‌گذاری در این منطقه را با توجه به آمایش سرزمینی امکان‌پذیر دانست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، ایجاد اسکله در ساحل جوکندان را مغایر با قوانین و پروتکل‌های زیست محیطی عنوان کرد و گفت: قانونگذار برای حد فاصل بین ساحل و جنگل را برای احداث اسکله مشخص کرده که در نقطه این فاصله بسیار کمتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ اسکله فعال تجاری در گیلان وجود دارد، ظرفیت اسکله‌های استان را ۳۰ میلیون تن اعلام کرد که تنها از یک ششم ظرفیت این اسکله‌ها استفاده می‌شود.

آقایی ایجاد زیر ساخت اسکله‌های تجاری را بر عهده دولت و حاکمیت دانست و افزود: تعیین مرز مجاز دریایی بر عهده قانون‌گذار است و در استان گیلان سه مرز فعال اقتصادی- تجاری وجود دارد و در آستارا و انزلی بارانداز‌های بسیار قوی وجود داشته که فعالیت‌های تجاری بین المللی در آن صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه ساحل جوکندان تالش از گذشته محل ارتزاق و تنها منبع درآمدی صیادان پرتلاش و نجیب منطقه بوده است، بیان کرد: مدیران سازمان‌های متولی همچون منابع طبیعی، جهاد سازندگی، اداره کل بنادر و کشتیرانی و آب منطقه‌ای استان به شدت مخالف با احداث اسکله خصوصی در این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از هرگونه سرمایه‌گذاری در قالب و براساس آمایش سرزمینی در این منطقه حمایت می‌کند، بر مقابله و ایستادگی دستگاه قضایی در مقابل کسانی که قصد خروج سرمایه‌های استان را داشته باشند، تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.