تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
226 بازدید
کد خبر : 12905

آموزش تفکیک زباله از مبدا به دانش آموزان آستارایی

آموزش تفکیک زباله از مبدا به دانش آموزان آستارایی
در این ویژه برنامه آموزشی کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان، دانش آموزان را با انواع پسماند و نحوه تفکیک زباله از مبدأ و‌مخاطرات ناشی از آلودگی محیط‌زیست آشنا کردند.

به گزارش آژیم،سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان آستارا از برگزاری دوره آموزشی تفکیک زباله از مبدا ء برای دانش آموزان مدرسه دخترانه پروین اعتصامی و دبستان پسرانه عظمت آستارا خبر داد.

«محمد رضا سلامی ریک» با اعلام این خبر گفت: برنامه های آموزشی با محوریت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند برای دانش آموزان مدارس دخترانه پروین اعتصامی و دبستان پسرانه عظمت آستارا برگزار شد.

در این ویژه برنامه آموزشی کارشناسان اداره حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان، دانش آموزان را با انواع پسماند و نحوه تفکیک زباله از مبدأ و‌مخاطرات ناشی از آلودگی محیط‌زیست آشنا کردند.

وی افزود: تفکیک پسماند از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی مهم ترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی در این مقوله هستند.

«سلامی » با اشاره به تولید حدود ۱۲۰ تن زباله خانگی در آستارا تاکید گفت: مدیریت مصرف اولین قدم در کاهش پسماند و تفکیک پسماند از مبدا یکی دیگر از از راه‌های مدیریت پسماند است که تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان و مسئولین دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.