تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
174 بازدید
کد خبر : 12961

استاندار گیلان:

دستگاههای اجرایی برای جوانی جمعیت برنامه ارائه دهند

دستگاههای اجرایی برای جوانی جمعیت برنامه ارائه دهند
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ارائه برنامه‌های راهبردی حوزه جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های اجرایی گفت:: زنگ خطر بحران پیری جمعیت چند سالی در کشور به صدا درآمده و اکنون این مساله به یک بحران جدی مبدل شده است

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه ستاد جمعیت و جوانان عنوان کرد: جوانی جمعیت یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری در طی چندسال اخیر بوده است.

 وی با اشاره به وضعیت نا مناسب گیلان در حوزه جوانی جمعیت گفت: شرایط استان به لحاظ جوانی جمعیت بحرانی است و تمامی نهادها باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و هیچ عذری دراین خصوص  پذیرفته نیست.

 استاندار با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از متولیان امر در سالیان گذشته در خصوص عدم  توجه به جوانی جمعیت در گیلان، بیان کرد: جوانی جمعیت یک تکلیف شرعی و قانونی است و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم به این قانون به خوبی عمل کنیم

  وی با اشاره به شناسایی زوج‌های نابرور در گیلان پس از انجام مراحل پایش و غربالگری تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده زوج‌های نابارور در گیلان شناسایی و دانشگاه علوم پزشکی باید با شرکت‌های بیمه‌ای هماهنگی‌های لازم در جهت تحت پوشش قرار دادن این زوج‌ها را انجام دهد.

 نماینده عالی دولت در گیلان، حوزه بهداشت و درمان را یک حوزه محوری در مسئله جوانی جمعیت دانست و گفت: باید دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تمامی امکانات خود برای جوانی جمعیت استفاده کند و هیچ مشکل تامین اعتباری وجود ندارد.

 نخبگان دانشگاهی، فرمانداران و رسانه ها نقش شان را ایفا کنند

 دکتر عباسی افزود: تمامی فرمانداران و شهرداران باید با انجام کارهای فرهنگی در تبلیغ فرزند آوری نقش شان را ایفا کرده و نخبگان حوزه جمعیت و دانشگاهی هم  طرح‌های خود را به استانداری اعلام کنند تا پشتیبانی لازم انجام شود.

 وی با تاکید بر نقش محوری صدا و سیما در گسترش فرهنگ فرزند آوری در کشور بیان کرد: از صدا و سیما مرکز گیلان انتظار دارم در حوزه ساخت برنامه‌های فرهنگی با توجه به نقش رسانه ای خود به خوبی عمل کند.

 استاندار گیلان یکی از دلایل کاهش آمار ازدواج و فرزنداوری را موضوع اشتغال و مسکن برشمرد و گفت: در گیلان در حوزه اشتغال و تهیه مسکن برای زوج‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات خوبی اتخاذ شده است که نقش مهمی در افزایش فرزند آوری دارد

 دکتر عباسی با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات جلسات ستاد جوانی جمعیت گفت: جلسات ستاد جوانی جمعیت به طور مداوم و هفتگی برگزار شود، از این رو باید این استان را به کارگاه عملیاتی جوانی جمعیت مبدل کنیم

 وی با بیان اینکه هدف نهایی دولت اجرای سیاست جوانی جمعیت در کشور و استان‌های بحرانی است، تصریح کرد: پیامد پیری جمعیت با کمبود نیروی انسانی ناکارآمد مواجه می‌شویم از این رو باید خطرات بحران جمعیت برای زوج‌ها به خوبی بازگو شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با هشدار نسبت به خطرات تک فرزندی در کشور، بیان کرد: تمهیدات لازم برای جوانی جمعیت و تولد فرزندان در گیلان در حال انجام است ولی برای گسترش آن نیاز به تبلیغ، هم‌صدایی و وحدت نیاز داریم.

استاندار گیلان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیت خود موظفند برنامه‌های راهبردی شان را در خصوص جوانی جمعیت ارائه دهند تا پس از بررسی‌های لازم تصمیمات مقتضی گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.