تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
160 بازدید
کد خبر : 13051

استاندار گیلان اعلام کرد:

واحدهای تعطیل شده صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان احیا می‌شوند

واحدهای تعطیل شده صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان احیا می‌شوند
شرکت‌ها و واحدهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری که در گیلان وجود دارند بعضا رو به تعطیلی رفتند لذا یک وحدت و همدلی خوبی برای احیا این واحدها میان دستگاه‌های اجرایی گیلان و صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی‌ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: بخش اعظمی از جمعیت کشور را بازنشستگان تشکیل می‌دهند که این امر نشان دهنده اهمیت صندوق بازنشستگی کشوری در کشور است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان افزود: بازنشستگان تمام عمر خود را صرف خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف کرد ه اند و لایق ارائه بهترین خدمات در عرصه های رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی هستند.

استاندار  با اشاره به اهمیت واحدهای تولیدی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری گفت:  شرکت‌ها و واحدهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری که در گیلان وجود دارند بعضا رو به تعطیلی رفتند لذا یک وحدت و همدلی خوبی برای احیا این واحدها میان دستگاه‌های اجرایی گیلان و صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد.

دکتر عباسی، رشت الکتریک را یکی از بزرگترین شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان دانست و تصریح کرد: این شرکت در گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها در دولت‌های پیشین به تعطیلی و نابودی کشانده شد و در تلاشیم تا با اتخاذ تصمیماتی و با هماهنگی صندوق بازنشستگی کشور، این شرکت را از طریق مولدسازی احیاء کنیم.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش افزوده نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور و گیلان دارد، گفت: زنجیره ارزش افزوده باید در گیلان از کشت و صنعت تا قسمت عرضه ادامه داشته باشد تا از این طریق بتوانیم به توفیقات بیشتری برسیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در افزایش خدمات به بازنشستگان کشوری تصریح کرد: دولت سیزدهم از نخستین روزهای روی کار آمدن خود برنامه ویژه‌ای برای ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان و افزایش حقوق آنان داشته و به زودی خبرهای خوبی در این خصوص اعلام می‌شود.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این دیدار با بیان اینکه این صندوق یکی از نهادهای مهم در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد:در کشور دو میلیون تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستتد که بخش زیادی از آن ها مربوط به مجموعه آموزش و پرورش و دیگر نهادها هستند.

نعمت‌الله ترکی با اشاره به حوزه‌ فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشور، گفت:حوزه اجتماعی و اقتصادی در محور اصلی فعالیت این شرکت هستند که در حوزه اقتصادی هدف اصلی تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق بازنشستگان می‌باشد.
وی از پرداخت سالیانه ۲۰هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان خبر داد و افزود: بازنشستگان کشوری عمر خود را صرف خدمت به مردم و کشور کردند از این‌ رو در حوزه‌های بهداشت، علمی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی باید در آرامش باشند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر لزوم  توجه به پرداخت بدهی به شرکت‌های بیمه‌ای بیان کرد: صندوق بازنشستگی در کشور به هیچ یک از شرکت‌های بیمه ای  بدهی ندارد، لذا هر شرکت بیمه‌ای که خدمات بیشتری ارائه بدهد ما با آن قرار داد خواهیم بست.

ترکی، با بیان اینکه افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی جزء سرمایه‌های کشور هستند، تصریح کرد: این شرکت این توانایی را دارد تا در صورت اعطا زمین، مجموعه فرهنگی و ورزشی را احداث کند تا بازنشستگان کشوری از این خدمات نهایت بهره را ببرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.