تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
150 بازدید
کد خبر : 13132

یکی از زنبورداران شهرستان گلپایگان:

گلپایگان پایتخت عسل شود

گلپایگان پایتخت عسل شود
به جامعه زنبورداران گلپایگان کمک کنید، تنوع گیاهی در این شهرستان سبب شده عسل 40 گیاه گلپایگان در دنیا تک باشد.

به گزارش آژیم به نقل از پایگاه خبری زنگ خطر، علی انصاری در همایش عسل و طبیعت که در منطقه چشمه خضر گلپایگان برگزار شد با بیان اینکه بالغ بر هزار نوع گیاه در گلپایگان است که در تولید و کیفیت عسل آن تاثیر خوبی دارد اظهار کرد: گلایه مند هستیم؛ چرا به افرادی که زنبورهای خود را  از شهرستان های اطراف وارد گلپایگان می کنند اجازه اسکان داده می شود؟ به صورت علمی نمی توان در هیچ مرتعی بیش از 200 عدد کلنی زنبور گذاشت اما چندی قبل از شهرستان های اطراف آمده بودند و 700 کندو گذاشته بودند که این اقدام  از چرای بی رویه دام هم بدتر است چرا که به بیابان و صحرای گلپایگان آسیب بسیاری وارد میکند. به تازگی شهرستان همجوار ما دارد بر روی اصلاح نژاد کار میکند اما در گلپایگان 11 نفر به مدت حدود 10 سال است که دارند بر روی اصلاح نژاد کار می کنند.

وی ادامه داد: زنبورداران گلپایگان عسل بدون تغذیه و یا با تغذیه خیلی کم تولید می کنند، اکثر زنبورداران به صورت طبیعی کار میکنند. مرتع گلپایگان این پتانسیل را دارد که عسل تولید شده از آن صادر شود لذا از مسئولین مربوطه می خواهیم در این راه کمک کنند تا عسل گلپایگان نه تنها به ایران بلکه به دنیا معرفی شود. با تنوع گل و گیاه گلپایگان عسل این شهرستان در کنج قرار گرفته و مهجور مانده لذا باید معرفی شود و پایتخت عسل با دلیل علمی گلپایگان باشد.

این زنبوردار شهرستان گلپایگان با بیان اینکه از مسئولین می خواهیم که به درد دل زنبورداران گوش دهند گفت: زنبورداری اصلا کار راحتی نیست، بیابان خوابی دارد؛ بالش سر ما گاها مار است، لذا به جامعه زنبورداران گلپایگان کمک کنید. تنوع گیاهی در این شهرستان سبب شده عسل 40 گیاه گلپایگان در دنیا تک باشد.

انصاری استحصال زهر را یک اقدام نوین دانست و افزود: امروزه در ایران و مخصوصا در گلپایگان پتانسیل بالایی در استحصال زهر زنبور عسل داریم چرا که  یکی از فاکتورهای مهم در استحصال زهر وجود گرده های گل متنوع است که سبب بالا رفتن کیفیت زهر آن می شود. بر روی زهر زنبور عسل در لابراتورهای روسیه و آلمان برای سرطان سینه، پارکینسون  وبیماری MS  دارد کار می شود همچنین در ترکیه 8 دانشگاه اختصاصی بر روی استحصال زهر نیز کار میکنند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.