تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
223 بازدید
کد خبر : 13162

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها:

وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی وضعیت نابسامان بازار برنج باشد

وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی وضعیت نابسامان بازار برنج باشد
نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌هاواردات بی‌رویه و خارج از نیاز کشور را عامل رکود بازار برنج و وارد شدن خسارت به کشاورزان دانست.

به گزارش آژیم،علیرضا غفاری با اشاره به اینکه در تمام حوزه‌ها شاهد افزایش قیمت هستیم، اما قیمت برنج به عنوان دومین محصول استراتژیک کشور هیچ گونه افزایشی نداشته است،واردات بی‌رویه و خارج از نیاز کشور را عامل رکود بازار برنج و وارد شدن خسارت به کشاورزان دانست.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از طرفی سیستم بانکی کشور هم وام‌ها را به کشاورزان پرداخت نکرده است و از طرفی دیگر قیمت برنج و تقاضا برای آن هم کاهش پیدا کرده است،گفت:  با چنین شرایطی کشاورزان با کدام پول، برنج کشت کنند و به آینده کار خود امیدوار باشد؟

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی این وضعیت باشد ،افزود:  دولت باید نهادهایی مانند اتکا، وزارت دفاع ،تعاونی ها و غیره را مکلف به خرید برنج ایرانی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت باید به میزان تقاضای داخلی برنج وارد کند و تا کشاورزان دچار ضرر نشوند،اما متاسفانه عدم توجه به این موضوع کشاورزان و شالیکاران گیلان و مازندران را دچار مشکلات بسیاری کرده و رکود بازار برنج موجب ناامیدی آنان شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.