تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
193 بازدید
کد خبر : 13437

تاکید استاندار گیلان برای جهاد تبلیغ در فرزندآوری

تاکید استاندار گیلان برای جهاد تبلیغ در فرزندآوری
استاندار گیلان بر ضرورت جهاد تبلیغ پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد و افزود: هر ابزاری که در اختیار وجود دارد باید به کار گرفت و در موضوع فرزند بیشتر، زندگی بهتر تلاش کرد.

به گزارش، دکتر اسدالله عباسی-استاندار گیلان عصر امروز در قرارگاه جوانی جمعیت استان در سالن شهید انصاری استانداری بر ضرورت جهاد تبلیغ در حوزه جمعیتی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید تولیدات اقناعی و ترویجی خود را در اختیار شهرداری ها و دهیاری‌ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه زنگ چالش جمعیتی در گیلان به صدا درآمده، افزود: باید مردم استان را از بحران جمعیتی ایجاد شده آگاه کرد.

استاندار گیلان به جای خالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قرارگاه جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: سالانه جشنواره‌های فرهنگی و بومی زیادی در استان برگزار میشود که لازم است مقوله جمعیت و جوانی آن در آن بازگو شود.

دکتر عباسی داشتن فرزند را برای گیلانیان یک افتخار دانست و افزود: این استان در بحران جمعیتی قرار دارد و باید برای همه مسایل و دغدغه‌های مردم از جمله مادران شاغل، برنامه اختصاصی طرح و به قرارگاه مرکزی اعلام شود.

وی بر ضرورت آموزش فرزندآوری در مراکز آموزشی استان تاکید کرد و افزود: باید آموزش و پرورش و نهادهای متولی، ترویج فرزندآوری را از الان برنامه‌ریزی کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از گروههای مردمی و سمن‌های مردم نهاد، تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها جهت ترویج و اقناع عمومی حوزه فرزندآوری تاکید کرد.

دکتر عباسی با بیان اینکه رغبت به ازدواج در روستاها بیش از شهرها است، گفت: رغبت در ازدواج باید با آموزش مستمر و کار فرهنگی درست و البته با فعالیت گروههای مردمی خودجوش، نهادینه و تقویت شود.

وی همچنین بر ضرورت ورود جدی صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد و گفت: هنوز فضای تبلیغاتی حوزه جمعیتی در صداوسیما و کل فضای استان غالب نشده و باید همه استان گیلان درگیر موضوع جمعیتی شوند.

استاندار گیلان بر ضرورت جهاد تبلیغ پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد و افزود: هر ابزاری که در اختیار وجود دارد باید به کار گرفت و در موضوع “فرزند بیشتر، زندگی بهتر” تلاش کرد.

پایان پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.