تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
172 بازدید
کد خبر : 13544

خط و نشان استاندار گیلان برای دهیاران زمین فروش؛

دهیاران حق داشتن مشاور املاک را ندارند

دهیاران حق داشتن مشاور املاک را ندارند
استاندار گیلان با بیان اینکه دهیاران حق داشتن مشاور املاک را ندارند، گفت: دهیار باید بین بنگاه‌داری و دهیاری یکی را انتخاب کند

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن که با حضور رئیس‌جمهور در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد مسئله جوانی جمعیت به حوزه مسکن مربوط می‌شود، زیرا هر زوجی برای ازدواج به مسکن مناسب نیاز دارد.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه اجاره بها مسکن در گیلان گفت: با توجه به دستور جلسه و مباحث مطرح شده در جلسات قبل انتظار دارم ‌برخی از نکات  از جمله بحث اجاره مسکن، نظارت بر بنگاه ها و مشاوران املاک جدی گرفته شود.

عباسی با بیان اینکه محدویت اراضی برای ساخت مسکن در گیلان وجود دارد، افزود: محدودیت زمین برای ساخت مسکن در این استان  امری غیر قابل کتمان است ولی اقدامات خوبی در خصوص ساخت مسکن در مناطق دارای متقاضی زیاد انجام شده است.

وی یکی از مشکلات موجود در گیلان در خصوص نهضت ملی مسکن را عدم واریز مبلغ تعهد شده توسط متقاضیان دانست و تصریح کرد: در برخی از مناطق استان اراضی برای ساخت مسکن تهیه و هیچ‌مشکلی وجود ندارد ولی متقاضیان مبلغ مورد نیاز  برای پذیرش در طرح مسکن  را پرداخت نکردند که باید دلیل این امر مشخص شود.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی باید علت کاهش مبلغ واریزی توسط متقاضیان نهضت ملی مسکن‌ را مشخص کنند و در صورت نیاز به این افراد کمک شود.

عباسی با تأکید بر استفاده بهینه از اراضی دارای کاربری مسکونی در گیلان گفت: اراضی بدون استفاده با کاربری مسکونی دارای متراژ بسیار زیاد باید در راستای نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرند  در غیر اینصورت باید در جهت خدمات عمومی، فضای سبز و از دارایی های طرح مولدسازی  استفاده شوند.

وی با بیان اینکه اجرای درست نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم در تمامی استان‌ها است، افزود: نباید  اجازه دهیم عملکرد مناسب گیلان در این حوزه باعث کندی روند و عملکرد جهادی مسئولان شود.

عباسی با اشاره به اینکه وضعیت مسکن مهر در گیلان باید هرچه سریعتر توسط نهادهای مربوطه تعیین تکلیف شود، بیان کرد: ادامه داشتن این روند در خصوص مسکن مهر برای استانی مثل گیلان زیبنده نیست که باید  برای آن فکری  شود.

وی با اشاره به رتبه پنجمی گیلان در طرح بازآفرینی شهری بیان کرد: در بخش مسکن با توجه به دسته بندی‌های انجام شده، بافت فرسوده یک ظرفیت است که باید در تمامی شهرستان‌ها به توسعه مناطق فرسوده و بافت با اعطا تسهیلات شود.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود اراضی در روستاها را یک ویژگی در جهت جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر دانست و گفت: برای ساخت منازل مسکونی به ویژه در روستاها که اراضی وجود دارد، تسهیلات لازم اعطا  و از مانع تراشی جلوگیری شود.

به گفته استاندار گیلان، گاهی گزارش هایی دریافت می‌شود که برخی دهیاران در محل سکونت و خدمت خود امتیاز مشاور املاک دارند و به موازات مسرولیتشان به خرید و فروش اراضی و مسکن می‌پردازند و این خلاف است و دهیار باید بین بنگاه‌داری و دهیاری یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.