تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
607 بازدید
کد خبر : 1566

فروش آرد ، نان مردم را تهدید می کند

فروش آرد ، نان مردم را تهدید می کند
آرد به قیمت آزاد در بازار این روزها بیش‌از ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان بفروش می رسد،تفاوت قیمت آرد سهمیه ای و آزاد در بازار ،انگیزه نانوایان برای فروش آرد و قاچاق آن را چند برابر کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم،  در شرایطی که گرانی و فشار های اقتصادی کام مردم را تلخ کرده و بسیاری از مردم توان خرید برنج را نداشته و  نان تبدیل به قوت غالب آنان شده است ،عده ای در این میان کمبود آرد و  نان را بهانه ای برای سودجویی خود قرار داده اند.

این روزها اگر سری به نانوایی های سطح شهر بزنیم ،دیگر از پخت و پز صبحگاهی خبری نیست ،و مردم باید روزانه ساعتها در صف های طولانی برای خرید نان منتظر بمانند.

بررسی ها نشان می دهد که خیلی از نانوایان به اندازه ای که سهمیه آرد می‌گیرند ،نان پخت نمی‌کنند و ساعت پختشان را با کاهش تعداد نان در هر کوره پر می کنند.

متاسفانه گزارشاتی وجود دارد که آرد نانوایی ها به روش های مختلفی در مکان های غیر از نانوایی ها بصورت آزاد به فروش می رسد تا مالکان نانوایی ها سود بیشتری ببرد.

آرد به قیمت آزاد در بازار این روزها بیش‌از ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان بفروش می رسد،تفاوت قیمت آرد سهمیه ای و آزاد در بازار ،انگیزه نانوایان برای فروش آرد و قاچاق آن را چند برابر کرده است.

واقعیت این است سود حاصل از فروش آرد سهمیه ای در بازار به قیمت آزاد بیشتر از پخت آن است،و اگر نانوا ماهی ۱۰ کیسه آرد بفروشد سودی بالای ۶ میلیون تومان به دست خواهد آورد.

اما در این میان هستند  نانوایان با وجدانی که سهمیه کافی برای پخت ندارند و برای تامین نیاز خود به اجبار باید آرد آزاد خریداری کنند.

آنچه مسلم است سیستم توزیع آرد در شهرستان نیازمند اصلاح و عادلانه شدن است و لازم است مسولین اطلاعات بیشتری در زمینه نحوه و مقدار توزیع آرد در شهرستان را در اختیار مردم و رسانه ها قرار داده و نظارت ها و بازرسی ها را کارشناسانه و واقعی تر کنند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.