تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
592 بازدید
کد خبر : 179

معاون دادگستری گیلان:

۸۵درصد از اراضی ساحلی استان گیلان آزاد است

۸۵درصد از اراضی ساحلی استان گیلان آزاد است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه ۸۵ درصد از اراضی ملی ساحلی استان آزاد است، گفت: ۱۱ درصد اراضی در تصرف نهادها و سازمان ها است.

احمد آقایی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ۸۵ درصد از اراضی ملی ساحلی استان گیلان آزاد و ۱۵ درصد آن نیز در تصرف است، اظهار کرد: ۱۱ درصد از اراضی در تصرف متعلق به نهادها و سازمان‌ها و ۴ درصد برای بخش خصوصی و اشخاص حقیقی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه این استان در حریم ۲۰ متر مشکل ندارد اما در اراضی مستحدثه که بر اثر پیشرفت آب ایجاد شده دچار مشکل هستیم، افزود: دستگاه قضا در آخرین اقدام خود، از احداث اسکله در تالش که حریم ۶۰ متر را تصرف می‌کرد جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا در رفع تصرفات پیشگام بوده است، تصریح کرد: دستگاه قضا اشراف کامل در ۹ شهرستان حوزه ساحلی دارد و تمام اقدامات این حوزه پژوهش محور است.

آقایی افزود: ۶۴ هکتار ساحل در حریم ۲۰ متری امسال رفع تصرف شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه تاسیساتی در حریم ۶۰ متر ساحل بنا نشده است، بیان کرد: ممکن است در برخی قسمت‌ها شنا گاه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آزادسازی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: طرح هادی بزرگترین تهدید برای اراضی کشاورزی است و در حالی کشاورزان برای کشت مشکل دارند که عده‌ای غیربومی برای ویلاسازی مشکلی ندارند.

آقایی با اشاره به جلوگیری از تغییر کاربری ۱۵۰ هکتار اراضی در ۱۰ ماهه امسال، عنوان کرد: در این مدت دستگاه قضا از تصرف و تخریب هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر نیز ممانعت کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.