تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
665 بازدید
کد خبر : 1901

ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در سازمان یونسکو در توسعه اقتصاد پایدار منطقه تاثیر گذار است

ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در سازمان یونسکو در توسعه اقتصاد پایدار منطقه تاثیر گذار است
نشست مسئولان دستگاه قضایی و مدیران ارشد استانی در راستای رفع موانع ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در سازمان یونسکو به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهر ماسوله صبح امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست مسئولان دستگاه قضایی و مدیران ارشد استانی در راستای رفع موانع ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در سازمان یونسکو به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در شهر ماسوله صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه در سازمان جهانی یونسکو بر اساس مقررات بین المللی یکی از آثار کشور ها ثبت جهانی می شود و شهر تاریخی ماسوله یکی از شهر های منتخب تاریخی جهت ثبت شدن در این سازمان است اظهار داشت: موانع 15 گانه ای موجب عدم ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله شده است که باید هرچه زودتر و با عزم جدی و راسخ مدیران محلی و استانی مرتفع شود.

رئیس شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی نیز از تلاش های مدیران محلی در جهت ثبت این شهردر یونسکو حمایت کرده و در صورتی که با ترک فعل و اهمال مدیران این فرصت از استان گیلان سلب شود، برای مسئولان متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و در چارچوب قانونی با آنان برخورد می شود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز که در این بازدید حضور داشت شهر تاریخی ماسوله را شاهکار اندیشه ورزی و خرد ورزی پیشینیان دانست و گفت: ثبت شهر ماسوله در توسعه اقتصاد پایدار منطقه تاثیر گذار است و حسب دستور رئیس کل دادگستری استان باید این موانع هرچه زودتر و سریع تر در بازه زمانی مشخص شده و قبل از بازرسی کارشناسان یونسکو مرتفع شود.

در ادامه این نشست رئیس کل دادگستری استان از موزه و همچنین آستان امام زاده عون بن محمد بن علی (علیه السلام)، مسجد جامع تاریخی شهر، اقامتگاه و آسیاب سنتی بازدید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.