تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
524 بازدید
کد خبر : 2475

آیین افتتاح سومین دوره کارآموزی قضایی دادگستری استان گیلان

آیین افتتاح سومین دوره کارآموزی قضایی دادگستری استان گیلان
آیین افتتاح سومین دوره کارآموزی قضایی دادگستری استان گیلان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، آیین افتتاح سومین دوره کارآموزی قضایی دادگستری استان گیلان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان روز قربانی شدن و قربانی دادن است. عید قربان روز برهم زدن وابستگی ها و تعلقات است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قضاوت تصریح کرد: اگر از قلم یک قاضی عدالت جاری شود ارزشی بالاتر از تمام داشته ها و ثروت های دنیایی دارد.

رئیس شورای قضایی استان با طرح این پرسش که چرا در همه جوامع و حوزه ها به موازات دانسته های علمی رفتار انسانی شکل نمی گیرد اظهار داشت: در دنیای امروز اگرچه حجم اطلاعات و آگاهی های بشر رو به فزونی است ولی به موازات دانسته ها، رفتارها شکل نمی گیرد و باید این موضوع دقیقا بررسی شود.

وی با استناد به آیه ” یا داود انا جعلناک خلیفه فی الارض فاحکم بین الناس بالحق” افزود: حضرت داود خلیفه و نمایاننده اسماء و صفات الهی بود لذا به فهم درست و والایی دست یافته بود و به خوبی قضاوت می نمود.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه  قاضی برای قضاوت به فهم درست نیازمند است گفت: جهت نیل به این خصیصه باید با عبودیت و بندگی خود را به خدا نزدیک کرده و از او استمداد کنیم تا برای صدور احکام عادلانه و متقن به ما فهم و درک عمیق و دقیقی عنایت فرماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.