تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
477 بازدید
کد خبر : 2578

دومین کنفرانس علمی و جشنواره زیبایی اسب کاسپین در رضوانشهر برپا شد

دومین کنفرانس علمی و جشنواره زیبایی اسب کاسپین در رضوانشهر برپا شد
اسب كاسپين(اسبچه خزر) با قدمتی بیش از 5 هزار ساله كه به خطه شمال و جنگل هاي حاشيه ي درياي خزر تعلق دارد به عنوان يكي از نژادهاي پايه در سطح بين المللي شناخته و ذخیره ژنتیکی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم از رضوانشهر، اسب کاسپین(اسبچه خزر) با قدمتی بیش از 5 هزار ساله که به خطه شمال و جنگل های حاشیه ی دریای خزر تعلق دارد و به عنوان یکی از نژادهای پایه در سطح بین المللی شناخته و ذخیره ژنتیکی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

امروزه با تغییر نگرش اسب‌داران و افزایش اختلاط نژادهای مختلف اسب با یکدیگر، جمعیت اسبان خالص به شدت روند کاهشی داشته و این امر ایجاب می‌نماید که سازمان‌های مرتبط مسئول، نسبت به حفظ ذخائر ژنتیکی اسب کاسپین اقدامات موثری را انجام دهند و به این موضوع توجه ویژه داشته و حمایت کنند.

فرماندار رضوانشهر در این مراسم با اشاره به بسته های حمایتی و هدایتی دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی در راستای برنامه های فرهنگی بیان داشت: برگزاری برنامه های فرهنگ هنری، بومی و محلی و دینی و اسلامی در شهرستان ها در کاهش آسیب های اجتماعی برای جوانان و خانواده ها موثر است.

در این آیین می توان به رونمایی از دروازه کاسپین و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، صنایع دستی میراث فرهنگی، مسابقه پشم چیدن گوسفند، موسیقی تالشی و عروس بران ، گروه تواشیح بین المللی تسنیم، اجرای زنده استاد ناصر وحدتی و استندکمدی یوسف کرمی و … با مجری گری سید جواد هاشمی و مهربان دوستی اشاره نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.