تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
226 بازدید
کد خبر : 3090

فرماندار رضوانشهر:

آموزش حقوق کودکان و نوجوانان منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

آموزش حقوق کودکان و نوجوانان منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود
فرماندار رضوانشهر آگاهی از قوانین کودکان و نوجوانان را از عوامل موثر در کاهش آسیب های اجتماعی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر،  سید نادر صفوی میرمحله در جلسه مدیران مدارس آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: وظایف دستگاه ها در این قانون مشخص است و آگاهی از قوانین می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه موثر باشد، لذا همه دستگاه ها باید به امر آموزش در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند

وی با بیان اینکه  انسان براى زندگى اجتماعى خویش، نیازمند امنیت جسمى، روحى، اقتصادى و غیره خود نیازمند حمایت است ،افزود:کودکان‏ نیز که پایه و اساس رشد جسمى، عقلى و اجتماعى آنان، از همان سالهاى نخست زندگى، بین 7 تا 14 سال شکل می گیرد ، باتوجه به وضعیت‏ خاص آنان به لحاظ جسمى و روحى، نیاز به حمایتها و مراقبتهاى ویژه‏اى دارند .

فرماندار رضوانشهر گفت: اطفال، کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اساسی این کشور هستند که در دین مبین اسلام هم نسبت ‏به حقوق کودک توجه شده است، لذا باید نسبت به حقوق کودکان در ذهن جامعه حساسیت و آگاه سازی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تاکید بر اینکه خانواده ها می بایست اشرافیت کامل نسبت به نیازهای کودکانشان داشته باشند، بیان داشت: مهم ترین معضل کنونی جامعه در برخورد با کودکان عدم آگاهی، مهارت و اشرافیت بر نیازهای کودکان است که نقش آموزش و پرورش و معلمان امور تربیتی و پرورشی در این زمینه بسیار مهم است.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم حذف ارز ترجیحی و جراحی بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت بنا به تکلیف قانونی، کار را شجاعانه انجام داد؛چرایی انجام موضوع برای مردم تبیین و اقناع سازی شود چون همواره با حمایت مردم کار به نحو مناسبی پیش می رود.

مهندس صفوی با بیان اینکه دولت یک کار بزرگ اقتصادی را انجام داده تا آن گلوگاه های فساد بسته شود، گفت: مخالفت برخی با این طرح نیز ممکن است به دلیل ناآگاهی نسبت به ابعاد مختلف آن باشد که باید در جهت آگاهی رسانی و اقناع آنها گام برداریم که نقش شما معلمین و مربیان در اقناع سازی افکار عمومی و دانش اموزان و اولیاء مهم است.

وی همچنین با قدردانی از زحمات و تلاش های معلمان و مربیان در بحث تعلیم و تربیت در زمان پیک کرونا گفت: مدیران و معلیمن و دانش آموزان به منظور پیشگری از بیماری کرونا اقدام به تزریق دز سوم واکسن کرونا و دز یادآور نمایند.

همچنین جناب آقای هاشمی ساداتی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رضوانشهر در خصوص تشریح قوانین حقوق کودک و نوجوان بیاناتی داشته و بر شناسایی و معرفی کودکان، اطفال و نوجوانان در سطح مدارس که مشکلات خانوادگی، روحی ، جسمی، شخصیتی و … دارند تاکید کرد و خواستار حمایت و پیگیری مشکلات این قشر شدند.

در ابتدای این نشست رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیز گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در جهت حمایت از حقوق کودک و نوجوانان ارائه نمودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.