تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
357 بازدید
کد خبر : 3258

شهرداری تالش سوار بر ریل اختلافات با شرکت سورتمه

شهرداری تالش سوار بر ریل اختلافات با شرکت سورتمه
شنیده می شود شهرداری تالش در اقدامی عجیب بدنبال ابطال قرداد تنها شرکت سرمایه گذاری در طرح گردشگری سیاهداران می باشد که سالانه میلیارد ها تومان از آن کسب در آمد می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، چندی پیش بود که دادستان تالش در راستای دفاع از حقوق مردم طی نامه ای اخذ هرگونه ورودی در طرح سیاهداران را غیرقانونی عنوان کرد.

پس از آن بود که شهرداری تالش در انجام برخی وظایف خود در این طرح گردشگری کوتاهی هایی داشته و شاهد بی نظمی هایی در این طرح گردشگری از جمله عدم جمع آوری زباله ها و تردد موتور سیکلت و ایجاد مزاحمت برای مراجعین هستیم

از سوی دیگر شنیده می شود شهرداری تالش از مراجع قضایی پیگیر ابطال قرداد شرکت توسعه و عمران نوسازان (سورتمه)می باشد .

در حالی که شهرداری و شورای شهر تالش در شرایط آشفته ای به سر می برد و تاکنون هیچ گونه سرمایه گذاری در سطح شهر انجام نشده است،در اقدامی عجیب شنیده می شود شهرداری تالش در حال ابطال قرداد تنها شرکت سرمایه گذاری در این طرح گردشگری می باشد که سالانه میلیارد ها تومان به حساب شهرداری تالش واریز می کند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند ،حدود ۲ سال است قرداد مابین شهرداری تالش و منابع طبیعی در زمینه اراضی پارک جنگلی سیاهداران به اتمام رسیده و از لحاظ قانونی شهرداری تالش صلاحیتی برای طرح دعوا با شرکت سورتمه را ندارد و این شرکت میتواند از طریق منابع طبیعی مطالبات خود را پیگیری کند.

آنچه مسلم است عدم توجه شورای شهر و شهرداری تالش به وضعیت آشفته طرح های گردشگری و مدیریت شهری موجب شده است خطر از دست دادن یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری بسیار جدی شود.

در صورت صحت این ادعا شهرداری تالش باید پاسخ دهد با وجود اتمام قرداد فی مابین با منابع طبیعی،بر چه اساسی در دو سال اخیر مبالغ میلیاردی از این شرکت بعنوان اجاره بها دریافت کرده است؟

پیشنهاد می شود شورای شهر و شهرداری تالش به جای پرداختن به نزاع های درون شورا به دنبال تعیین تکلیف چنین مسائل مهم در حوزه کاری خود باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.