تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
546 بازدید
کد خبر : 3354

یادداشت: عزیز عاقبتی

شوراها بجای دعوا، کمی قانون بخوانند

شوراها بجای دعوا، کمی قانون بخوانند
عزیز عاقبتی از فعالین سیاسی و رسانه ای تالش در یادداشتی اصلی ترین دلایل اختلافات میان اعضای شورای اسلامی شهر تالش را عدم اشراف برخی اعضا به قوانین و رفتارهای هیجانی و بدون منطق آنان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، عزیزعاقبتی فعال سیاسی و رسانه ای در یادداشتی نوشت:

پس از تشکیل هیات رئیسه جدید شورای اسلامی شهر تالش شاهد بروز اختلافات بسیاری میان اعضای شورا هستیم که موجب لغو تعدادی از جلسات پارلمان شهری تالش شده است.

بر اساس ماده 9 آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر جلسات شورا بعد از اولین جلسه و به صورت عادی می تواند در هر ماه 2 بار تشکیل شود ،اما براساس تبصره ذیل ماده 9، شورا موظف است بنا به درخواست کتبی فرماندار و یا بخشدار ذی ربط مشتمل بر زمان،دستور و ضرروت تشکیل جلسات و یا بر اساس درخواست کتبی شهردار و یا تشخیص شورا به صورت فوق العاده جلسه تشکیل دهد.

در این میان تنها دو جلسه فوق العاده اخیر این شورا که بنا به دستور فرماندار تالش تشکیل شده است ،قانونی بوده و جلسات دیگر که به خواست چند عضو تشکیل،اما در پی اعتراض اعضای دیگر نیمه تمام مانده است ،به دلیل عدم وجود مصوبه شورا در زمینه برگزاری جلسه فوق العاده ،همانطور که پیشتر بیان شده بود ،قانونی نمی باشد.

با این تفاسیر عدم حضور  دو عضو شورا(حسین پور و یوسف زاده) نمی تواند مصداق غیبت در جلسات شورا باشد واصرار و تلاش چند عضو شورا درراستای پیگیری 6 جلسه غیبت سایر اعضا مصداق” آب در هاون کوبیدن” است که چیزی جز تلف شدن وقت مردم وشورا را در پی نخواهد داشت.

چندی پیش بود که رسول برهانی با وجود اینکه در مرخصی به سر می برد،طی نامه ای به رئیس شورا نسبت به روند غلط برگزاری جلسات متذکر شده بود،اما متاسفانه این تذکر قانونی به دلیل اختلافات درون شورا مورد بی توجهی قرار گرفت.

عدم اشراف برخی اعضا به قوانین و تشریفات برگزاری جلسات شورای اسلامی یکی از عوامل اصلی تنش و بروز چالش های متعدد در مصوبات شورای شهرتالش می باشد که مصوبه انتخاب کوروش خداوردی زاده بعنوان شهردار تالش یکی از مهمترین آنها است.

مصوبه ای که استانداری گیلان ایراداتی بر آن وارد دانسته و شورای شهر تاکنون موفق به رفع و تعیین تکلیف این موضوع نشده و این امر موجب معطل ماندن امورات شهری و درخواست های شهروندان شده است.

در این میان برخی رسانه ها نیز بدون توجه به قوانین شوراها با انتشار اخباری مبنی بر سلب عضویت سه عضو شورا به دلیل شش جلسه غیبت متوالی بر این ادعای کذب و باطل صحه گذاشتند تا آتش اختلافات میان اعضای شورا همچنان برافروخته بماند.

متاسفانه عدم اشراف برخی رسانه ها و اعضای شورا نسبت به قوانین حوزه کاری و همچنین رفتارهای هیجانی و تقابلی اعضای شورا در طول سالهای اخیر بزرگترین ضربه را بر پیکره عمرانی،سیاسی و اجتماعی شهر تالش وارد کرده است که جا دارد مسولین استانی و شهرستانی ضمن ارائه تذکرات لازم، در راستای آموزش و توجیه این عزیزان اقدام نمایند.

پیشنهاد می شود شوراهای محترم بجای دعواهای تکراری و خسته کننده، کمی قوانین مربوط به حوزه کاری خود را مطالعه کنند تا کمتر شاهد اختلافات بی پایه و اساس در پارلمان شهری تالش باشیم.

عزیز عاقبتی

خبرنگار و فعال سیاسی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کاوس انجامی جمعه , 15 مهر 1401 - 0:58

سلام
احسنت پشنهاد بجا وبحقی است اگر بیاندیشند!!!