تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
155 بازدید
کد خبر : 3443

سردار اشتری:

فقط به افرادی که در مرز هستند اجازه خروج می‌دهیم

فقط به افرادی که در مرز هستند اجازه خروج می‌دهیم
فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه اجازه خروج از کشور فقط به افرادی که در مرز هستند داده می‌شود، گفت: تا به امروز دو میلیون و بیست هزار نفر از زائران عتبات عالیات از مرزهای کشور خارج شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم به نقل خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در گفت‌وگو با رسانه ملی در خصوص آخرین اقدامات پلیس برای تسهیل عبور و مرور زائران اربعین گفت: تمامی همکاران ما در طول مسیرها حضور دارند و پلیس‌های تخصصی مانند پلیس گذرنامه، راهور و مرزبانی مرتب در حال ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه سلامت و کرامت زائر در اولویت پلیس قرار دارد، گفت: بیشترین ازدحام زائران در مرز مهران و بعد از آن در مرز شلمچه است.

بازگشت به کشور ۵۰۰ هزار نفر از زائران اربعین

اشتری خاطرنشان کرد: تا به امروز دو میلیون و بیست هزار نفر از زائران عتبات عالیات از مرزهای کشور خارج شده‌اند و ۵۰۰ هزار نفر هم به داخل کشور برگشته‌اند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در تمامی مرزهای زمینی شاهد ازدحام جمعیت هستیم، گفت: در مرزهای مهران و شلمچه ازدحام نسبت به سایر مرزها بیشتر است.

وی با بیان اینکه فقط افرادی که در پایانه‌های مرزی هستند، می‌توانند از کشور خارج شوند، گفت: بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در شهرهای مرزی منتظر خروج از کشور بودند از مرزها خارج شده‌اند.

معطلی ۷۲ ساعته زائران برای خروج از مرزهای زمینی

اشتری ادامه داد: مرز ساعتی باز می‌شود و افرادی هستند که بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت منتظرند تا از مرز خارج شوند، پس از زائران درخواست می‌کنم به شهرهای مرزی نیایند.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه مصوبه ستاد اربعین حسینی این است که جاده‌ها بسته شود، گفت: به دلیل اینکه برخی از اتوبوس‌ها و سواری‌ها باید بتوانند به شهرهای مرزی بیایند تا زائران را به شهرهای خود برگردانند ما نمی‌توانیم جاده‌ها را ببندیم.

اجازه ورود به شهرهای مرزی فقط به اتوبوس‌ها و خودروهای عمومی

وی ادامه داد: اما همکاران ما در پلیس راهور خودروها را بررسی می‌کند و فقط به خودروهایی که برای انتقال زائرین است اجازه سفر می‌دهند.

اشتری خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان پارکینگ‌ها حتی برای یک خودرو هم جا ندارد و ظرفیتشان تکمیل شده است حتی در شهرهای مرزی مانند مهران زمین‌های کشاورزی هم تبدیل به پارکینگ‌ها شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.