تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
255 بازدید
کد خبر : 3845

حضور ۳۰ میلیونی مسافران در استان گیلان در فصل تابستان

حضور ۳۰ میلیونی مسافران در استان گیلان در فصل تابستان
به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان گیلان در سه‌ماهه تابستان امسال، برآورد مسافران ورودی به استان در حدود ۳۰ میلیون نفر بودیم که‌ این امر نشان‌دهنده رشد ۷۶ درصدی در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مسافر در سه ماه تابستان بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: در طول تابستان و به دلیل تعطیلات متعدد شاهد ورود بی‌سابقه خودروهای غیربومی بودیم.

وی با اشاره به حضور ۳۰ میلیون مسافر در استان گیلان در طول فصل تابستان گفت: در سه‌ماهه تابستان سال ۱۴۰۱ برآورد مسافران ورودی به استان در حدود ۳۰ میلیون نفر بودیم که‌ این امر نشان‌دهنده رشد ۷۶ درصدی در این‌گونه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان گیلان از رشد ۱۶۵ درصدی اقامت مسافران در مراکز اقامتی گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمار در سه ماه تابستان بیش از  ۳۲ میلیون نفر شب اقامت بوده که در این حوزه شاهد رشد ۱۶۵ درصدی بودیم.

جهانی حضور ۵۳ میلیون مسافر در ۶ ماه سال جاری در استان گیلان را بسیار قابل‌توجه دانست و بیان کرد: در طی ۶ ماه نخست سال جاری ۵۳ میلیون مسافر به استان گیلان ورود کردند که این امر حاکی از رشد ۱۰۵ درصدی دراین‌خصوص است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.