تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
177 بازدید
کد خبر : 4016

درآمد ۲۸ میلیارد تومانی اوقاف گیلان در 1400/ ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر با اجرای پنج پروژه

درآمد ۲۸ میلیارد تومانی اوقاف گیلان در 1400/ ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر با اجرای پنج پروژه
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به درآمد ۲۸ میلیارد تومانی اوقاف در سال 1400، گفت: سال گذشته با اجرای پنج پروژه عمرانی و کاشت ۵۰ هزار درخت صنوبر، برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام وقف یکی از میراث ارزشمند دین مبین اسلام است، اظهار کرد: انجام فریضه وقف در جامعه اثرگذاری بسیار خوبی دارد و در همین راستا مراکز علمی و فقهی و دانشگاهی در ایران و سایر کشورها در بستر وقف ایجاد شدند.

وی از وجود پنج هزار موقوفه در استان گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمار، اکثر موقوفات این استان در راستای برگزاری مجالس اهل بیت و ساخت مساجد است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به درآمد ۲۸ میلیارد تومانی اوقاف در سال گذشته بیان کرد: در استان گیلان ۲۵ هزار رقبه وجود داشته و همچنین در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای نیت واقفان شامل کمک به مراکز درمانی، تهیه لوازم‌التحریر و برگزاری مجالس و ۴۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا هزینه شده است.

علیزاده با تاکید بر لزوم توجه به ایتام توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: تاکنون ۶۵۰ میلیون تومان برای ایتام از محل موقوفات هزینه شده و در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم، هفت‌هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با میزان اعتبار سه میلیارد تومان در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سوق دادن افراد به انجام فریضه وقف یکی از اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه است، گفت: در این خصوص مراکز مشاوره‌ای در سطح استان تشکیل شده که در این مراکز به واقفان جدید مشاوره ارائه می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر در این استان توسط این نهاد افزود: در سال گذشته با اجرای پنج پروژه عمرانی و کاشت ۵۰ هزار درخت صنوبر، برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.