تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
153 بازدید
کد خبر : 4187

فرمانده انتظامی:

در حوادث اخیر ۱۷ نفر با سلاح جنگی دستگیر شدند

در حوادث اخیر  ۱۷ نفر با سلاح جنگی دستگیر شدند
سردار اشتری بر استفاده پلیس از گلوله های پلاستیکی در حوادث اخیر جز در دفاع از مقر تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم به نقل از فارس؛ فرمانده کل انتظامی کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران عملکرد پلیس را تشریح کرد.

سردار حسین اشتری با درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و درود بر شهدای نظم و امنیت به خصوص شهدای اخیر پلیس که به عنوان حافظان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل شدند اظهار داشت: هفته فرا جا نماد مناسبی است برای ارائه خدمات بیشتر پلیس به مردم عزیز و شهیدپرور انقلاب اسلامی.

وی گفت: با توجه به گستردگی ماموریت ها و تنوع آنها و اهمیت موضوع نظم و امنیت به اهمیت کار ماموران پلیس بیشتر پی می‌بریم.

سردار اشتری افزود: امروز نعمت امنیت بالاترین نعمت برای همه کشورها است و همه مسئولین و زمامداران در تمام دنیا تلاش دارند که امنیت داشته باشند و ما به نعمت خون شهدا و هوشیاری مردم و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش حافظان امنیت یک امنیت مثال‌زدنی داریم ؛ هر چند دشمن به دنبال این است که این آرامش و امنیت را از ما بگیرد و حوادثی که رخ می‌دهد شما مشاهده می کنید که آنها با چه هدفی به آرامش مردم ضربه میزنند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرزها و در داخل کشور است.

اشتری ادامه داد: فراجا رکن اصلی امنیت داخلی است به گفته مقام معظم رهبری؛ ستون های اصلی امنیت است و در این مسیر هم شهدای گرانقدر را تقدیم کرده است ؛بیش از ۱۳ هزار شهید و ۳۰ هزار جانباز آزاده و هزاران آزاده بیانگر این ادعا است و تایید این فرایض است.

وی به حادثه فوت خانم امینی اشاره و تصریح کرد: خدارا شاکر هستیم که در اجرای ماموریت ها و این موضوع هیچ تقصیر و قصوری متوجه انتظامی کشور نشد؛ البته ما متاسف شدم از این حادثه ولی دستگاه‌های مربوطه بررسی کرده اند مبادی ذیربط در فرا جا بررسی کردند و ماموریت طبق روال و بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کار انجام شده و ضرب و جرحی در این موضوع نبوده است اما این موضوع تبدیل شد به اتفاقات بعد از آن در کشور شد.

سردار اشتری ادامه داد: خوشبختانه مردم عزیز از همان روزهای اول صف خود را از اینها جدا کردند.

وی ادامه داد:برای پلیس برهم زدن امنیت توسط عده‌ای آشوبگر پسندیده نیست و وظیفه ما این است که امنیت را برقرار کنیم و حفظ و حراست از اموال مردم اموال دولتی وظیفه ماست؛ ما کنار مردم هستیم و برای مردم هستیم و نمی گذاریم که آرامش مردم و آسایش مردم توسط تعدادی که با هدف های مشخص و هدایت هایی که از آن سوی مرزها می‌شود و گروهک‌های منافق و سلطنت طلب ها و در راس آن آمریکا و صهیونیست ها بتوانند در مملکت آشوب کنند چرا که مردم ما توقع دارند که حافظ امنیت ، جان و مال آنها باشیم و وظیفه خود را انجام می دهیم.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: خط قرمز پلیس امنیت مردم است هر کسی با هر عنوانی بخواهد آرامش و امنیت مردم را به هم بزند حتماً پلیس و نیروهای مسئول مقابله با آن مقابله کرده و با استعداد، هوشمندی و تدبیر با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: پروژه کشته سازی راهبرد دشمن است و در این حوادث نیز کسانی که به قتل رسیدند که اصلاً در محل‌های تجمعات حضور نداشتند یا با سلاح هایی به قتل رسیده که در اختیار نیروهای حافظ امنیت نبود بعضاً با چاقو و سلاح سرد و سلاح هایی که هیچ کدام از مجموعه های امنیتی ما در صحنه نداشتند کشته شدند چرا که پلیس از گلوله های پلاستیکی استفاده کرده البته غیر از دفاع از مقر که بحث آن جدا است.

اشتری ادامه داد:۱۷ نفر با سلاح جنگی در این اغتشاشات دستگیر شدند که کار آنها آشوب بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.