تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
342 بازدید
کد خبر : 4191

یادداشت:مرتضی رضوانی

آسیب شناسی حوادث اخیر کشور

آسیب شناسی حوادث اخیر کشور
ما نشان داده ایم در جنگ و صلح، در گرما و سرما، در تحریم و فراخ، در فتنه ها و ایام الله ها و ... سر سپرده و دل سپرده به خاک کشور و آرمانهای پیر جماران بوده ایم. این مردم بزرگترین سرمایه قابل اتکای کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم،مرتضی رضوانی فعال اجتماعی در یادداشتی نوشت:

از انتخابات سال ۸۸ و اتفاقات بعد از آن، جامعه مردمی ایران به سمت دو قطبی شدن رفت. به طوریکه در اکثر اتفاقات این سالها، کنش ها و واکنش های متعددی از این دو قطبی مشاهده شده است.و تاسف انگیزتر آنکه مرور زمان، تنها به آتش این فاصله و کینه، دمید. اما کار به همینجا ختم نشد.چرا که باندها و مافیای فاسد در هر زمینه ای که فکرش را بکنید، رسوخ کردند و خوردند و بردند و به ریش هر دو قطب مردمی خندیدند.
با یک نگاه به وضعیت امروز جامعه، به راحتی می توان خاطرات گذشته را زنده و مرور کرد..!
سلبریتی ها و رسانه هایی که در خارج از مرزهای ایران و مخصوصا در سواحل حاشیه خلیج فارس و جوار شیوخ عرب زبان، آفتاب میگیرند، دغدغه آزادی مردم ایران دارند..!!
آیا با آزاد و اختیاری شدن حجاب، مصائب ملت تمام می شود؟ یا اینکه این مطالبه، آدرس انحرافی است تا ذهن مان از فساد اقتصادی-سیاسی-اجتماعی مسئولین و آقازاده ها غافل ماند؟
من به شما می گویم
به قول آقای رئیسی در مناظرات انتخاباتی:« فساد، فساد است. چه این فساد زیر عبای من باشد، چه زیر کت آقای جهانگیری…»
باید بپذیریم آنچه امروز باعث اعتراض مردم شده، کندن حجاب از سر زنان نیست (که البته بحث حجاب اجباری و رفتارهای گشت ارشاد نیز خود قابل بحث است). بلکه سَبَب، ندیدن، نشنیدن و نادیده گرفته شدن مطالبات سابق، تلمبار شدن حرف‌هایی که هرگز مجالی برای ادای آن نبود، و پالس های منفی که هرروز از طرف رسانه های داخلی و خارجی دریافت می کردند.
از اخبار مایوس کننده کرونا(بخاطر سیاست گذاری های غلط وزارت بهداشت) گرفته،تا وامهای رَبَوی خانه خراب کن بانکی. از افزایش روزانه هزینه مایحتاج ضروری خانوار و افشای فساد چند ده هزار میلیاردی و فیلترینگ ، تا سریالهای نمایش خانگی که علنا مروج #یاغی گری در بین جوانان، در سایه غفلت مسئولین امر بودند.
به نظر میرسد اعضای سه قوه، وظایف سختی برای جلب مجدد اعتماد عمومی مردم در پیش دارند. وظایفی که مطالبات بحق مردم است. وظایفی که سالها مورد غفلت مسئولین سابق قرار گرفته و باید، باید، و باید بخاطر غفلتشان امروز پاسخگو باشند.
دیگر نصیحت و دعوت به صبر و بهانه تحریم و … جوابگوی مطالبات مردمی نیست.
اعتراض امروز مردم، نتیجه سالها تبعیض و فساد مسئولین و بی توجهی به خواسته ها و مطالبات ایشان است.
ما نشان داده ایم در جنگ و صلح، در گرما و سرما، در تحریم و فراخ، در فتنه ها و ایام الله ها و … سر سپرده و دل سپرده به خاک کشور و آرمانهای پیر جماران بوده ایم. این مردم بزرگترین سرمایه قابل اتکای کشور هستند.
از جمله کارهایی که فوراً باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد، تاسیس #کرسی‌های_آزاد_اندیشی در محافل سیاسی و اجتماعی است؛ تا مردم بتوانند بدون واهمه، مطالباتشان را به گوش همه برسانند و اگر سوالی یا شبهه ای هست، برطرف گردد.
مسئولین عزیز
به مردم احترام بگذارید، خواهید دید همین مردم، برای کشورشان سنگ تمام می گذارند…

#مرتضی_رضوانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.