تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
249 بازدید
کد خبر : 4230

تخلف ۹۰۰ هزار یورویی یک شرکت بازرگانی در گیلان

تخلف ۹۰۰ هزار یورویی یک شرکت بازرگانی در گیلان
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان از استرداد یک شرکت بازرگانی به بیش از ۳۱۶ میلیارد ریال به بیت المال خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم،مرتضی امینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت‌های بازرگانی موظفند تا با ارز دریافتی کالاهای اساسی را به کشور وارد کنند، اظهار کرد: کشور در شرایط سخت اقتصادی است و در این شرایط برخی از افراد سودجو، ارز لازم برای واردات محصولات را دریافت می‌کنند ولی بعد از مدتی کالاهای مد نظر را وارد نمی‌کنند.

وی با اشاره محکومیت یک شرکت بازرگانی در استان گیلان گفت: یک شرکت بازرگانی که مبلغ ۹۸۸ هزار و ۲۹۳ یورو را به منظور واردات کالا به کشور دریافت کرده بود؛ به علت عدم ایفای تعهدات ارزی محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آستانه گیلان از شکایت یکی از بانک‌های تأمین کننده ارز از شرکت بازرگانی متخلف خبر داد و افزود: یکی از بانک‌های استان که تأمین‌کننده ارز این شرکت بود، طی شکایتی اعلام کرده که شرکت مذکور علی رغم دریافت ارز دولتی به تعهد خود در این خصوص عمل نکرده و طبق گزارش گمرک هیچ کالایی را وارد کشور نکرده است.

امینی با اشاره به رسیدگی به پرونده این شرکت در شعبه ویژه تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: این فرد به تعزیرات حکومتی گیلان احضار و تحقیقاتی پیرامون پرونده انجام شد که نهایتا تخلف متهم در عدم ایفای تعهدات ارزی محرز اعلام شد و نهایتاً شعبه رسیدگی کننده به استرداد بیش از ۳۱۶ میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال ارز به بیت المال محکوم شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.