تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
203 بازدید
کد خبر : 4244

بهره‌برداری از ۱۹۰۰ مسکن روستایی گیلان در قالب طرح نهضت ملی تا دهه فجر

بهره‌برداری از ۱۹۰۰ مسکن روستایی گیلان در قالب طرح نهضت ملی تا دهه فجر
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه تمرکز طرح نهضت ملی در بخش روستایی است، گفت: یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی در راستای طرح نهضت ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حامد دائمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز روستا و عشایر در رشت با بیان اینکه ۲۶ درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در گیلان نیز ۳۷ درصد جمعیت را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد تولیدات کشور توسط روستاییان تأمین می‌شود، افزود: این مهم می‌طلبد خدمات بیشتری به جمعیت هدف بنیاد مسکن به‌ویژه در دولت کنونی ارائه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان طرح هادی را نقشه راه روستا برشمرد و گفت: تهیه و بازنگری طرح‌های هادی به‌عنوان رویکرد اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

دائمی با بیان اینکه طی دو سال اخیر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه و با در دست اقدام هستند، افزود: طرح هادی ۲۸ روستا در سال گذشته تأمین اعتبارشده و ۱۹ روستا نیز فعلاً ممنوعیت تهیه طرح وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی امسال ۲۵۰ طرح هادی روستایی در گیلان بازنگری می‌شود، گفت: لازم است فرمانداران شهرستان‌ها بازنگری این طرح‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از افتتاح ۱۴ پروژه طرح هادی در هشت شهرستان استان به مناسبت روز روستا خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها ۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه صرف شده است.

دائمی یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صدور املاک روستایی برشمرد و افزود: در کشور سه میلیون و ۶۰۰ هزار جلد سند روستایی و در گیلان ۱۵۶ هزار جلد سند روستایی در ۸۰۰ روستا و ۱۶ شهر است.

وی با تأکید براینکه مقاوم‌سازی مسکن روستایی از دیگر اقدامات ارزنده بنیاد مسکن است،بیان کرد: تاکنون ۱۶۹ هزار واحد مسکن روستایی معادل ۵۷ درصد در قالب تسهیلات و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در خصوص حمایت‌های این دستگاه به متقاضیان نهاد های حمایتی نیز گفت: برای احداث و مقاوم‌سازی ۲۵۸ واحد مسکن مددجویی تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

دائمی با اشاره به مصوبه شورای مسکن در سال گذشته جهت پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان، افزود: این تسهیلات پس از تضمین پرداخت مابه‌التفاوت از سوی دولت به بانک‌ها در استان با سود پنج درصد صرفاً در روستاها قابلیت اجرا خواهد پیدا کرد و همچنین سهمیه گیلان در پرداخت تسهیلات روستایی هفت هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیان کرد: ۲۹ هکتار زمین از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن جهت اجرای ۱۹ پروژه در ۱۲ شهر تحویل داده‌شده که در راستای آن ۱۶۶۲ واحد آغازشده است.

دائمی با بیان اینکه تمرکز طرح نهضت ملی در بخش روستایی است، افزود: ۱۹۰۰ واحد مسکن روستایی در راستای طرح نهضت ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در ۵۰ شهر گیلان ۳۸ هزار و ۳۲۹ نفر در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کردند، گفت: ازاین‌بین هفت هزار و ۶۸۹ نفر تائید نهایی و ۱۲۵۶ نفر آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.