تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
233 بازدید
کد خبر : 4434

استاندار در همایش تجلیل از راهوران محله و سفیران ایمنی گیلان عنوان کرد؛

فرهنگ سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه ها در ایمنی جاده ها موثر است

فرهنگ سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه ها در ایمنی جاده ها موثر است
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه ها بویژه صدا و سیما در ایمنی جاده ها و سفر موثر است، از پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس قدردانی کرد و گفت: دهیاران بعنوان سفیران ایمنی در کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور پیشگام باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، اسدالله عباسی در همایش از تجلیل از راهوران محله و سفیران ایمنی گیلان بعنوان طلایه داران فرهنگ ترافیک با تبریک ایام ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی نیروهای پلیس راهور، راهداران، امدادگران و متولیان حوزه ایمنی برای ایجاد نظم و آرامش و رفاه مردم، افزود: فرهنگ‌ سازی عمومی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارائه آموزش های لازم، پیشگیری از خطرات احتمالی در جاده‌ها و مسیرهای روستایی یک ضرورت و دارای اولویت است.

وی با اشاره به اینکه 229 دهیار روستای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت راهور محله هستند، گفت: با اولویت روستاهای پرتردد و حادثه خیز استان، همیاری و همراهی بیشتر دهیاران در قالب راهوران محله نقش موثری در کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور دارد و باید این طرح تقویت شود.

وی با اشاره به آمار تصادفات عابرین پیاده و موتورسواران در گیلان، تاکید کرد: با توجه به اینکه 57 درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات در استان را عابرین و موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند، آموزش های لازم با همکاری رسانه ها بویژه صدا و سیما برای فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات در کنار ایمن سازی جاده ها و معابر، بسیار ضرورت دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان، پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس را شعاری به عنوان سرلوحه کار فراجا دانست و تاکید کرد: در کنار همراهی مردم و اقدامات ارزشمند و ستودنی نیروی انتظامی در حفظ امنیت و آرامش آحاد جامعه و تلاش پلیس راهور برای سلامت جان و مال مردم، باید به زیرساخت ها و ایمن سازی جاده ها و محورهای مواصلاتی نیز توجه داشت.

دکتر عباسی  با بیان اینکه فراجا شهدای عزیزی را در راه امنیت و آرامش ایران اسلامی تقدیم کرده است، گفت: حضور پلیس بعنوان حامی مردم اکنون خار چشم دشمنان شده و هر چه این سرمایه اجتماعی تقویت شود، ایفای ماموریتها و اجرای مسئولیتهای پلیس با تاثیرات ماندگارتر و عمیق تر همراه خواهد بود.

وی با اشاره به حجم بالای ورود و حضور مسافران به گیلان، تاکید کرد: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز راه و شهرسازی و دیگر متولیان امر شرایط قابل قبولی در راستای ایمنی جاده های استان با بهره گیری از شیوه های نوین و استفاده از پژوهش های علمی را فراهم کنند.

استاندار گیلان به عدم جانمایی مناسب برخی کنارگذرها که بجای تسهیل در عبور و مرور به بخشی از شهرهای استان تبدیل شده است اشاره و اظهار کرد:  اعضای شورای ترافیک باید با کمک متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان با نوآوری در کاهش آسیب ها در این بخش بهتر از گذشته عمل کنند.

دکتر عباسی افزود: حجم تردد در جاده های گیلان و ورود 11 میلیون خودرو در شش ماه نخست امسال علاوه بر تردد جمعیت ساکن در استان، نشاندهنده این است که باید با برنامه ریزی و اختصاص بودجه مناسب تر به ایمن سازی جاده ها توجه ویژه داشت.

      وی همچنین ایمنی را رکن مهم حمل و نقل برشمرد و گفت: رانندگان باید با قانونمداری، حافظ سلامت       خود، خانواده و هموطنان باشند و جان کسی را به خطر نیندازند.

وی تصریح کرد: با توجه به افول  بیماری کرونا و رفع محدودیت ها، تعداد سفرها و حجم ورودی مسافران به استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر، افزایش پیدا کرده که در این راستا دستگاه‌های متولی، موظف به اجرای قانون و ایجاد نظم در جاده‌ها برای بهبود شرایط ایمن همراه با آرامش برای مردم هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان ، رعایت کنندگان  قوانین راهنمایی و رانندگی را تشویق کنند، گفت:  به طور قطع با اطلاع‌رسانی دقیق، تولید محتواهای مناسب و  ارائه آموزش‌های لازم از طریق بسترهای فضای مجازی، رسانه ها و صدا و سیما و نیز استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها، می‌توانیم شاهد کاهش حوادث و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی باشیم.

دکتر عباسی تاکید کرد: از همه ظرفیت های موجود در مدارس، دانشگاه ها و نمازهای جمعه و جماعات برای فرهنگ سازی تحت عنوان سفیران ایمنی استفاده شود.

در این همایش، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان و رئیس پلیس راه استان نیز گزارشی ارائه کردند و همچنین تعدادی از طلایه داران فرهنگ ترافیک، راهوران محله و سفیران ایمنی از سوی دکتر عباسی استاندار گیلان تجلیل شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.