تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
590 بازدید
کد خبر : 4586

سرانجام انتخاب شهردار تالش:

تلاش نامیمون سیاسیون برای بازگشت خداوردی زاده

تلاش نامیمون سیاسیون برای بازگشت خداوردی زاده
جالب است بدانیم هیات تطبیق فرمانداری تالش پیشتر خدا وردی زاده را فاقد سوابق مدیریت میانی در دستگاههای اجرایی شناخته است و در همین راستا معادل سازی سابقه مدیریت وی در بخش خصوصی را بر اساس ماده 3 دستورالعمل تشخیص سمت های همسطح در مدیریت های پایه ،میانی و ارشد را به وزارت کشور محول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، در حالی که شورای اسلامی شهر تالش در جلسه اخیر خود با حضور ۵ عضو ،پای صحبت ها و برنامه های دو تن از کاندیداهای تصدی کرسی شهرداری نشستند ،برخی اعضا با همراهی دوستان سیاسی خود با حضور در وزرات کشور پیگیر بازگشت کوروش خداوردی زاده بودند.

نتیجه این پیگیری ها نامه مشورتی از سوی محمدرضا صمیمی مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور خطاب به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان می باشد که درآن ، نامه وی در زمینه ایرادات وارده به مصوبه انتخاب کوروش خداوردی زاه بعنوان شهردرا تالش  را فاقد مبنای قانونی اعلام کرده و خواستار اجرای مصوبه شورای شهر تالش شده است.

در این نامه تاکید شده است که دفتر یادشده صرفا موظف به اعلام ایرادات ماهوی مصوبه بوده و بر این اساس سایر جلسات برگزار شده توسط شورا در این رابطه موضوعیت نداشته است. فلذا، با توجه به مسؤولیت اجرایی و نظارتی وزارت کشور نسبت به حسن اجرای قانون موضوع ماده ۱۰۶ قانون شوراها، ضروری است دستور فرمایید به منظور رعایت اصل استمرار امور عمومی و تعطیل بردار نبودن آن و نیز ظرف زمانی مقرر برای طول دوره فعالیت سرپرست شهرداری، در اسرع وقت در اجرای مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۱/۴/۵ شورای شهر که طی نامه شماره
۲۴۳/۱۴۰۱ /ش مورخ ۱۴۰۱/۴/۶ شهردار منتخب خود را به استانداری متبوع معرفی نموده است، اقدامات قانونی لازم معمول و از نتیجه شورای شهر و این دفتر را مطلع نمایند.

همچنین در بخش دیگری از نامه بیان شده است که بر اساس مفاد تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون شوراها که اشعار می‌دارد: «شورای شهر بر اساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در آیین نامه مصوب این قانون، شهردار مورد نظر را انتخاب می‌کند و  وزیر کشور و استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند.

در صورتی که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می‌نماید، در صورت اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و عدم صدور حکم شهردار، موضوع توسط شورای شهر به هیأت حل اختلاف ذیربط ارجاع خواهد شد.

حال با وجود اینکه نامه فوق جنبه مشورتی داشته و در آن تاکید شده است که این نامه  در پی درخواست و بررسی های انجام شده در مدارک و مستندات پیوست نامه صدرالاشاره نگارش شده است ،باید دید مسعود کاظمی چه پاسخی به این نامه خواهد داشت.

فارغ از اینکه معاونت عمرانی استانداری گیلان چه واکنشی نسبت به نامه فوق خواهد داشت، با جدی تر شدن حضور بهروز علی بابایی وبرخی چهره های دیگر برای تصدی کرسی شهرداری تالش ،کوروش خدا وردی زاده عملا یکی از حامیان خود را از دست داده و پروسه انتخاب شهردار تالش وارد فاز جدید و پیچیده تری خواهد شد که این امر چیزی جز قربانی شدن خواست و حقوق مردم تالش به پای رفتارها و تصمیمات غلط شوراهای شهر نیست.

جالب است بدانیم هیات تطبیق فرمانداری تالش پیشتر با بیان اینکه شهردار منتخب به استناد بند 3 قسمت ج ماده 3 آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار ،خدا وردی زاده را فاقد سوابق مدیریت میانی در دستگاههای اجرایی شناخته است و در همین راستا معادل سازی سابقه مدیریت وی در بخش خصوصی را بر اساس ماده 3 دستورالعمل تشخیص سمت های همسطح در مدیریت های پایه ،میانی و ارشد را به وزارت کشور محول کرده است.

حال باید دید در صورت بازگشت مصوبه انتخاب شهردار تالش به استانداری گیلان ،کوروش خداوردی زاده موفق به کسب شرایط احراز خواهد شد یا نه؟

در این میان شاهد دخالت ها و همراهی نامیمون برخی مسئولین سیاسی شهرستان نیز هستیم که قطعا با توجه به عدم استقبال افکار عمومی و برخی از اعضای شورا از انتخاب کوروش خدا وردی زاده، این تلاش ها بازتاب خوبی در فضای سیاسی و اجتماعی تالش نخواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.